رگبار باران و احتمال سیلاب در 3 استان

به گزارش هولی، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در سه استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و منطقه ها مرکزی کشور اطلاع داد.

رگبار باران و احتمال سیلاب در 3 استان

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی طی پنج روز آینده در اغلب منطقه ها کشور جوی آرام حاکم است.

وی اضافه نمود: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز (6 تیر) در برخی نقاط استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک رخ می دهد. بارش در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق هرمزگان شدت خواهد داشت و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این منطقه ها پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه (7 تیر) در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ویژه در بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: شنبه در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات غرب مازندران بارش پراکنده رخ خواهد داد. در این مدت در شرق به ویژه منطقه زابل و منطقه ها مرکزی کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

ضیاییان گفت: چهارشنبه دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا شنبه (10 تیر) دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 تیر) کمی ابری، در برخی ساعت ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه(8 تیر) کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (6 و 7 تیر) اهواز با دمای 48 و 47 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 11 و 10 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2278

به "رگبار باران و احتمال سیلاب در 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران و احتمال سیلاب در 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید