رویداد استارتاپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود سرانجام داد

به گزارش هولی، خبرنگاران/البرز رویداد استارتاپی طراحی هویت بصری (اکسیر) به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز و با همکاری و مشارکت شرکت شهرک های صنعتی البرز روز گذشته به کار خود انتها داد.

رویداد استارتاپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود سرانجام داد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در مراسم اختتامیه این رویداد که به صورت مجازی برگزار گردید، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد البرز، با بیان اینکه استارتاپ ها زمانی که در راستای کارآفرینی و نوآورانه باشد مورد حمایت شرکت ها و سرمایه گذاران قرار می گیرند، اظهار کرد: چند سالی است که فعالیت استارت آپ ها در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه ایده های استارت آپی باید مورد حمایت قرار بگیرند و بتوانند به فراوری و بازاریابی برسند، ادامه داد: برگزاری رویدادهای استارت آپی از این جهت حائز اهمیت است که مجموعه های مختلف و دانشگاه ها بتوانند ایده های جذاب را شناسایی و عملیاتی نمایند.

فیروزی اضافه نمود: تا به امروز کوشش های خوبی در این عرصه انجام شده ولی هنوز در کشورمان به نگاه ویژه در این حوزه احتیاجمندیم تا ایده ها عملیاتی شوند و نقطه اتصال با سرمایه گذاران برقرار گردد و صرفا نباید به تقدیر از ایده های برتر منتهی گردد.

این مسئول به بعضی ویژگی های استارتاپ ها اشاره نمود و گفت: خلاقیت و نوآوری از مهمترین مشخصه های این ایده هاست که در این بخش باید به گونه ای باشد که احتیاجهای جامعه را پوشش دهد.

فیروزی گسترش فرهنگ کار تیمی و چابکی و سهولت در راه اندازی را از ویژگی های مهم استارتاپ ها مطرح کرد و اضافه نمود: مشتری مداری در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ چرا که زمانی ایده ای پیروز خواهد بود و عملیاتی می گردد که همگام با احتیاج جامعه باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه استارتاپ ها باید به سمت برندینگ حرکت کنیم، گفت: شرکت های استارتاپی ضرورت دارد که از ابتدای فرآیند فعالیت خود، برندسازی کسب و کار خود را مورد توجه قرار دهند.

وی داشتن لوگو، آرم و مسکات را جزو جذابیت های هر کسب و کاری دانست و گفت: لوگو، آرم و نشان با مخاطبان ارتباط برقرار می نماید.

فیروزی اضافه نمود: علاوه بر این، طراحی خوب وب سایت، کیفیت بالای محصول و خدمات، بسته بندی محصول، در نظر دریافت روش توزیع مناسب و بکارگیری سیستم پشتیبانی از جمله اموری است که در برندینگ باید مورد توجه استارتاپ ها باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در انتها از کوشش های انجام شده در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

لازم به ذکر است روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه همزمان با شروع هفته گرافیک اختتامیه و داوری نهایی آثار ارسال شده به این رویداد به صورت مجازی برگزار گردید.

این رویداد با هدف ارائه طراحی بسیار خلاقانه برای هویت بصـری، آرم و لوگو و مسکات (شخصیت تجاری) به صاحبان صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده ها به عنوان ابزار برندینگ و تبلیغات قدرتمند برگزار گردید.

از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد 20 ایده انتخاب شدند که پس از داوری از این تعداد 7 ایده برتر به مرحله داوری نهایی دست یافتند.

در نهایت جوایز این رویداد به سه ایده برتر به علی رمضانی از دانشگاه هنر، علی پاسبان بعنوان شرکت نماینده آزاد و شایان جمالی از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج رسید.

بخش های رقابتی رویداد شامل بخش حرفه ای (ایده هایی که سفارش دهنده واقعی دارد)، بخش خلاقیت های تجربی شامل تمام ایده هایخلاقانه و نو آورانه هویت بصری رسیده و نگاه ویژه بوده است.

از جمله اهداف این رویداد می توان به فرهنگ سازی و اصلاح ذهنیت صاحبان کسب و کار درباره استفاده از هویت بصری فنی وکاربردی از طریق متخصصان امر، ایجاد پیوند بین بازار و دانش طراحی هویت بصری، شناخت و تامین نیروی متخصص طراحی گرافیک برای ساختار تبلیغاتی و برندینگ صاحبان صنایع و نزدیک شدن هویت بصری تبلیغات به استانداردهای جهانی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1614

به "رویداد استارتاپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد استارتاپی طراحی هویت بصری در کرج به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید