روستای عجیب و باورنکردنی که از هر انسان 2نفر دارد

به گزارش هولی، بافندگی ممکن است هیجان انگیزترین نوع هنر باشد، اما بافندگی خانم لیسا هیتانن چیزی جز ابهت و الهام بخش بودن نیست و فراتر از این ها می باشد.

روستای عجیب و باورنکردنی که از هر انسان 2نفر دارد

این هنرمند اهل فنلاند در روستای خود نمونه های بافته شده از افراد را به اندازه سایز واقعی خودشان به تصویر کشیده است، که شباهت هایشان به طور عجیبی زیاد هستند. هیتانن زمانی 10 که ساله بود، آغاز به بافتن کرد و در آن به قدری خوب و حرفه ای شد که در هنگام حضور در مدرسه هنر، آغاز به ساخت مجسمه های بافتنی کرد.

ساخت این مجسمه ها با اندازه واقعی، توسط معلم کلاس اولش آغاز شد و به قدری کارش خوب شد که این هنرمند حس کرد می خواهد یک مجموعه کامل از مردم روستایش یعنی هامینکیرو را تهیه کند و داشته باشد.

او با افراد روستا دیدار می نماید، تا ژستشان را معین کند، از همه جهات از آنها عکس می گیرد، مقداری اندازه گیری انجام می دهد و به رفتار آن ها دقت می نماید تا بتواند شخصیت آن ها را در آثار هنریش ثبت کند و چند ماه بعد، او آن ها را به همزادهای بافتنی اشان معرفی می نماید.

لیسا هیتانن اغلب از عکس هایی که می گیرد استفاده می نماید، اما وقتی کار به صورت ها و دست هایشان می رسد، دوباره با مدل های خود دیدار می نماید تا ویژگی های منحصر به فرد آن ها را مجددا آنالیز کند. او زمان و کوشش زیادی را برای حتی کوچک ترین جزئیات به بهترین شکل ممکن صرف می نماید و در کارش نشان می دهد.

یک کپی تقریبا کامل از یک بانوی محلی که با سگش راه می رود. شباهت هایشان واقعاً شگفت انگیز هستند. برای اطمینان از اینکه مجسمه های بافتنی صاف می ایستند، لیسا یک سازه از میل گرد را ایجاد می نماید و از سیمان برای وزن آنها استفاده می نماید. بعد از اتمام پوسته بافتنی، مجسمه را با مواد نرم پر می نماید تا به آن نگاه و حس زندگی بدهد.

هیتانن در وب سایت خود نوشته است: من تصویر حال حاضر را با نشان دادن محیط خودم به تصویر می کشم، اما این اتفاق هم زمان چیزی مشترک برای همه ما نیز ایجاد می نماید. تمام اندام های بدن مجسمه های بافتنی لیسا هیتانن بافتنی هستند، بنابراین تعجبی ندارد که هر کدام دست کم سه ماه طول بکشند تا کامل شوند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1716

به "روستای عجیب و باورنکردنی که از هر انسان 2نفر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای عجیب و باورنکردنی که از هر انسان 2نفر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید