روابط تاریخی ایران و تایلند پشتوانه مناسبی برای تقویت روابط محبت آمیز است

به گزارش هولی، خبرنگاران: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند گفت: روابط تاریخی و خوب دو کشور در عرصه های مختلف پشتوانه مناسبی برای تقویت و توسعه ارتباطات دستانه در عرصه های گوناگون است.

روابط تاریخی ایران و تایلند پشتوانه مناسبی برای تقویت روابط محبت آمیز است

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، ایرج ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تایلند که در رأس هیئتی پارلمانی به بانکوک سفر نموده است، در دیدار با ژنرال سونتی بون یاراتکلین رئیس گروه دوستی پارلمانی تایلند و ایران با اشاره به سابقه تاریخی و مثبت مناسبات محبت آمیز دو کشور، گفت: روابط تاریخی و خوب دو کشور در عرصه های مختلف پشتوانه مناسبی برای تقویت و توسعه ارتباطات دستانه در عرصه های سیاسی، مالی، فرهنگی فیمابین است که گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تایلند از هیچ تلاشی برای تحکیم مناسبات فیمابین دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر وجود ظرفیت ها و توانمندی های فراوان مالی و بازرگانی میان دو کشور، اضافه نمود: تنوع محصولات صنعتی و کشاورزی ایران و تایلند، فرصت های فراوانی برای گسترش حجم مبادلات تجاری دوجانبه فراهم نموده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدارهای مقامات بلند پایه دو کشور در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه بین المجالس دنیای و حمایت از مواضع یکدیگر، اضافه نمود: این گونه حرکت ها بستر مناسبی را برای افزایش همکاری ها و تعاملات محبت آمیز فیمابین در موضوعات منطقه ای و بین المللی فراهم می نماید.

همچنین در در این دیدار محمد علی اسفنانی و قاسم عزیزی نماینده فریدن و شازند در مجلس و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در اظهاراتی جداگانه بر لزوم توسعه و گسترش ارتباطات محبت آمیز در تمامی زمینه ها به ویژه روابط پارلمانی تاکید نمودند.

نارون نایب رئیس مجلس نمایندگان تایلند در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت پارلمانی ایران، دیدارها و مذاکرات مقامات پارلمانی و سیاسی دو کشور را موجب تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین دانست و گفت: رفت و آمد مقامات عالیرتبه دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی موجب بسط و توسعه مراودات محبت آمیز میان تایلند و ایران می گردد.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی مناسبات دو کشور، بر لزوم گسترش مناسبات در تمامی عرصه ها تاکید نمود و گفت: توسعه ارتباطات محبت آمیز با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در دنیا برای تایلند حائز اهمیت است.

نایب رئیس مجلس نمایندگان تایلند در خاتمه این دیدار با قدردانی از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران از عضویت کشورش در کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس دنیای در ژنو، این حرکت را اقدامی مهم در جهت تقویت روابط دو کشور در همه زمینه ها قلمداد کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 368

به "روابط تاریخی ایران و تایلند پشتوانه مناسبی برای تقویت روابط محبت آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تاریخی ایران و تایلند پشتوانه مناسبی برای تقویت روابط محبت آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید