رهبر خونتای میانمار در روز ارتش از دموکراسی گفت

به گزارش هولی، رهبر خونتای میانمارامروز (شنبه) بار دیگر پس از کودتای ماه گذشته وعده برگزاری انتخابات را بیان کرد و در وضعیتی که ارتش با جدیت اعتراضات علیه این کودتا را سرکوب می کند، گفت که اقدامات خشونت بار پذیرفتنی نیستند.

رهبر خونتای میانمار در روز ارتش از دموکراسی گفت

به نقل از خبرگزاری رویترز، مین آنگ هلاینگ رهبر خونتای میانمار به مناسبت رژه سالانه روز ارتش از حضور نیروهای روسیه استقبال کرد و گفت روسیه یک دوست واقعی است.

او گفت، ارتش میانمار وادار شد تا در اول فوریه قدرت را به دست بگیرد و علت آن را اقدامات غیرقانونی آنگ سان سوچی، رهبر بازداشتی لیگ ملی برای دموکراسی و فساد برخی از رهبران حزبی مطرح نمود که اکنون تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته اند.

در همین حال، گزارش های خبری و شاهدان می گویند که نیروهای امنیتی میانمار در جریان اعتراضات امروز جان دست کم 50 تن را گرفتند. معترضان ضد کودتا به خیابان های یانگون، ماندلای و دیگر شهرها آمدند و به رغم هشدارها مبنی بر اینکه از ناحیه سر و کمر هدف شلیک گلوله قرار می گیرند، به اعتراضاتشان ادامه دادند.

سخنگوی یک گروه ضد خونتا (CRPH) که از سوی قانونگذاران اخراجی میانمار تشکیل شده است، گفت: امروز روز شرم برای نیروهای مسلح میانمار است. ژنرال های ارتش پس از کشتن بیش از 300 غیرنظامی بیگناه روز نیروهای مسلح را جشن می گیرند. ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1565

به "رهبر خونتای میانمار در روز ارتش از دموکراسی گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر خونتای میانمار در روز ارتش از دموکراسی گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید