رفتار غیرعادی تمساح آدم خوار خبرساز شد

به گزارش هولی، مقامات کوئینزلند در استرالیا، در جستجوی تمساحی هستند که گفته می گردد که در جین کریک، به داخل قایق یک ماهیگیر پریده و بعد از آنکه تعادلش را از دست داده، دوباره به داخل آب افتاده است.

رفتار غیرعادی تمساح آدم خوار خبرساز شد

مهدیه جباری : زمانی که یک تمساح بزرگ با آرواره های بزرگش، خود را به داخل یک قایق پرتاب کرد، این ماهیگیر دچار یک شوک بزرگ شد.

این سانحه در روز سی و یکم دسامبر سال 2023 در جین کریک، منطقه ای در شمال شرقی مک کی در کوئینزلند استرالیا رخ داد و طبق گزارش منتشره در ABC News مرد 45 ساله ای که مورد حمله این کروکدیل نهاده شد، ریچارد بروکمن نام دارد؛ یک فرد محلی که دهه هاست در این منطقه به ماهیگیری می پردازد. در روز سانحه نیز او حدود 4 ساعت روی آب بود و در ساعت 10 صبح به وقت محلی یک تمساح را دید که به سمت قایق کوچک آلومینیومی اش شنا می کرد.

چشمانی که به سمت من حرکت می کردند

بروکمن در مصاحبه با ABC گفت: از اینکه این تمساح مرا دیدن می کرد، حس وهم انگیزی داشتم. چراغ را روشن کردم و مجبور شدم تا به داخل آب زل بزنم. دو چشم را دیدم که به سمت من حرکت می کردند. طبق پیش بینی بروکمن، این تمساح حدود 4 متر طول داشت و این در حالی بود که طول قایق او تنها 3 متر بود.

این ماهیگیر سریعا به سمت پشتی قایق رفت تا موتور قایق را روشن کند ولی کروکدیل ناگهان به هوا پرید و با قایق برخورد کرد. جین برنز، افسر ارشد حیات وحش در دپارتمان محیط زیست، علم و نوآوری کوئینزلند (DESI) دراین رابطه گفت: تمساح زیر قایق کوچک شنا می کرد؛ ناگهان چرخیده و با آرواره های باز، خودش را به داخل قایق پرتاب کرد. بعد از آن، با حرکت مرد ماهیگیر، کروکدیل چرخید و تعادلش را از دست داد و به داخل آب افتاد و باعث شد تا لبه های قایق خم گردد.

در واقع کروکدیل تنها برای لحظاتی در داخل قایق کوچک بود و در نهایت مرد ماهیگیر هم در صحت و سلامت به ساحل بازگشت. برنز دراین باره گفت: این اتفاق ممکن بود که به سانحه ترسناکی ختم گردد.

مرد ماهیگیر هم در روز اول ژانویه در مصاحبه با افسران محیط زیست به این نکته اشاره نمود که هرگز در آن منطقه کروکدیلی به آن بزرگی ندیده بود که چنین رفتاری داشته باشد. برنز هم در مصاحبه با ABC یادآور شد که این اتفاقی غیرطبیعی بوده و گفت: پرتاب کردن خود به داخل قایق و یا نزدیک شدن به قایق یا انسان، رفتاری عادی و طبیعی در بین کروکدیل ها نیست. این رفتار نگران نماینده ای است که قطعا مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و رفتار این حیوان را تحلیل خواهیم کرد.

او در ادامه تاکید نمود که پریدن کروکدیل ها به داخل قایق ها، معمولا تصادفی است.

DESI هم در بیانیه ای به این نکته اشاره نموده که گشت زنی های روزانه برای پیدا کردن این کروکدیل صورت خواهد گرفت و علائم هشداردهنده تا زمانی که موقعیت آن تعیین گردد، نصب خواهد شد: اگر در طول جستجوی روزانه مان، نتوانیم موقعیت و حضور تمساح را تائید کنیم، شبانه به وسیله نورافکن این روند را ادامه خواهیم داد. اگر کروکدیل در محدوده جین کریک باشد، رفتار آن و خطرات ناشی از حضورش برای امنیت عمومی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

خارج کردن تمساح از طبیعت

به گفته برنز، درصورتی که افسران محیط زیست، کروکدیل را پیدا نموده و به این جمع بندی برسند که این موجود به منزله یک تهدید است، این حیوان را از طبیعت خارج می نمایند. بروکمن هم به ABC نیوز گفت که او دوست دارد تا این تمساح را در مکان دیگری ببیند.

حملات کروکدیل در کوئینزلند نادر است؛ هرچند که مقامات هشدار داده اند که در آبراه هایی که کروکدیل ها حضور دارند، چنین خطری وجود دارد. در بین دسامبر 1985 تا جولای 2023، چهل و هفت مورد حمله کروکدیل به انسان ها در این منطقه گزارش شده که 13 مورد منجر به مرگ شده است.

در ژوئن سال 2023، یک مرد که در حال غواصی در سواحل کوئینزلند بود، از پشت مورد حمله یک تمساح آب شور نهاده شد و با دردسر فراوان از آرواره های این تمساح فرار کرد.

  • زمین تخت است، همه دروغ می گویند به جز این نقشه!

  • در سال 2023 چه بلایی سر زمین آمد؟/ از فضا دیدن کنید

منبع: livescience

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2320

به "رفتار غیرعادی تمساح آدم خوار خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار غیرعادی تمساح آدم خوار خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید