دومین آسمان خراش بلند جهان در چین بازگشایی شد

به گزارش هولی، بازگشایی دومین آسمان خراش بلند دنیا در چین

شانگهای را هم باید شهر آسمان خراش ها دانست، شهری با برج های بلند که پر از هیاهوی زندگی ست. دومین آسمان خراش بلند دنیا که یکی از مهمترین ساختمان های تجاری اقتصادی در چین به شمار می رود بالاخره بعد از تاخیر بسیار در چین بازگشایی شد. در ادامه این خبر خبرنگاران را همراهی کنید.

دومین آسمان خراش بلند جهان در چین بازگشایی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این برج که در شهر شانگهای چین واقع شده است دومین ساختمان بلند جهان به حساب می آید و در آن ساختمان های اداری زیادی وجود دارد. این ساختمان با 128 طبقه حدود 60 فضای اداری دارد و اخیرا بدون هیاهوی خبری بازگشایی شده است. در میان شرکت های زیادی که در این ساختمان مشغول به کار هستند نام شرکت های معروفی مثل Ant Financial هم دیده می گردد، چیزی که موقعیت خوب این آسمان خراش و اهمیت آن را نشان می دهد. در قسمت زیر زمین این آسمان خراش قسمتی وجود دارد که کارمندان شرکت های مختلف می توانند بعد از یک روز کاری در آنجا استراحت و غذا و نوشیدنی میل نمایند. برای ساخت این آسمان خراش حدود 2.4 میلیارد دلار هزینه شده و از این نظر گران ترین ساختمان در چین به حساب می آید پس مطمئنا در آن باید توقع باشکوه ترین معماری ها و امکانات را داشته باشید. این آسمان خراش که 632 متر طول دارد در ابتدا قرار بود که در سال 2015 افتتاح گردد اما مسائلی مانع از این کار شد. در واقع اندازه بلند ساختمان و پیچیدگی هایی که در آن به کار رفته بود کمی ایمنی آن را از نظر آتش سوزی ها با مشکل روبرو نموده بود چون تا به حال ساختمانی با این خصوصیات در هیچ جایی وجود نداشت که بگردد برای ایمنی ساختمان از آن ها الگوبرداری کرد. برای همین مسائل بود که افتتاح ساختمان با وجود همه عجله ای که برای معرفی شانگهای به عنوان مرکز اقتصادی جهانی وجود داشت با تاخیر روبرو شد.

طراحی این برج به گونه ای است که از دو طرف پیچش های خاصی دارد تا بتواند در مقابل وزش بادهای سنگین مقاوت کند. آسانسور آتش نشانی برج کاملا روشن می نماید که چین تمام کوشش خود را برای ارتقای فن آوری به کار می بندد. شرکتی که طراحی معماری برج را انجام می داد علت تاخیر در بازگشایی این برج را نبود کد مناسب برای طراحی برج می داند. از نظر این شرکت نوشتن کدی که تا به حال در هیچ جا وجود نداشت کار ساخت این برج را با تاخیری 7 ساله روبرو کرد. یکی از کدهای جدید آسانسور تخلیه ای بود که فقط در مواقع آتش سوزی استفاده می گردد و نمونه آن تا به حال در هیچ کدام از ساختمان های بلند چین استفاده نشده بود. یکی از سرمایه گذاران این برج که بخش زیادی از بار سرمایه گذاری بر دوش او بود می گوید با اینکه برج در ماه آوریل به روی مردم باز شد اما رعایت نکات ایمنی آتش سوزی باعث شد تا بازگشایی آن چند ماهی دیرتر انجام گردد. شرکت اقتصادی Ant Financial حدود سه طبقه و نیم از این ساختمان را در اخنتیار دارد و برای همین در بین 34 طبقه عنوان بزرگ ترین مستاجر را به خود اختصاص داده است. شرکت های بین المللی دیگری هم در ماه های بعد به جمع شرکت های مطرح این ساختمان اضافه شدند تا این آسمان خراش بلند را معتبرتر از قبل نمایند. تعدادی از این دفترها و شرکت ها کار خودشان را آغاز کردند اما به دلیل مسائلی که برای ایمنی ساختمان وجودداشت فعالیت آن ها به حالت تعلیق درآمد.

در ساختمان، شرکت های اقتصادی و حقوقی زیادی در حال کار هستند و قرار است که در بالای برج هم یک هتل لوکس افتتاح گردد هر چند که تا به حال خبری از افتتاح این هتل نبوده است. این برج بلند با این همه شرکت های اداری ای که در خود جای داده فضاهای اداری این شهر را حدود 2.37 میلیون فوت مربع افزایش داده و حدود 34,767 نفر ظرفیت دارد. این ساختمان که مبلغ زیادی برای ساختش صرف شده با بزرگ ترین مرکز تجاری و اقتصادی در نیویووک در رقابت است. تا به حال چندین فاجعه در ساختمان های بلند چین رخ داده و همین اتفاقات مسئولان را نسبت به این آسمان خراش ها حساس نموده است. حدود 10 سال پیش بود که آتش بازی باشکوهی در مرکز فرهنگی تلویزیون پکن به مناسبت سال نو انجام می شد اما برج به یکباره آتش گرفت و حدود یک سال بعد هم آتش در آپارتمانی بلند 58 نفر را از بین برد.

این دو اتفاق و رویدادهای مشابه دست به دست هم دادند تا در زمینه ایمنی ساختمان ها بازنگری جدی صورت بگیرد. در چند سال اخیر حوادثی در برج های بلند جهان رخ داده که نشان داده در حوادث، خالی کردن ساختمان های بلند تا چه اندازه چالش انگیز است. در طراحی برج شانگهای فضاهای خالی ای وجود داشت که می توانستند احتمال آتش سوزی را افزایش دهند. در صورتی که این ساختمان کاملا پر باشد حدود 2 ساعت و 18 دقیقه طول می کشد تا همه افراد از داخل آن به بیرون راهنمایی شوند اما آسانسورهای پرسرعت این زمان را به 1 ساعت 48 دقیقه رساندند . با بازنگری های انجام گرفته کوشش شده تا همه قسمت های ساختمان کاملا امن باشد و هیچ خطری کسی را تهدید نکند. هر کدام از 20 هزار پانل شیشه ای که در ساخت نمای این برج استفاده می گردد با لیزر اندازه گیری شده اند و این سرعت ساخت این ساختمان را کم نموده بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 346

به "دومین آسمان خراش بلند جهان در چین بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین آسمان خراش بلند جهان در چین بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید