دولت مانع انتقال آب سرچشمه های زرین گل به شاهرود گردد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، اسدالله قره خانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری علی آبادکتول که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته با اشتباه عده ای انتقال پنج میلیون مترمکعب آب از سرچشمه های زرین گل در علی آبادکتول به شاهرود در استان سمنان مصوب شده است.

دولت مانع انتقال آب سرچشمه های زرین گل به شاهرود گردد

وی از اجرای این طرح به عنوان جنایت در جنگل های هیرکانی نام برد و اضافه نمود: انتقال آب سرچشمه های زرین گل و حفر چاه باعث خشک شدن چشمه های منطقه و بهم خوردن اکوسیستم در منطقه حفاظت شده گونه های سرخداری شده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کوشش نموده ایم اجرای این طرح متوقف گردد اما انتظار داریم دولت به طور ویژه مانع انتقال آب سرچشمه های زرین گل به شاهرود گردد.

وی با اشاره به این که مردم بسیاری از روستاهای شهرستان علی آبادکتول با مشکل کم آبی روبرو هستند، گفت: در این شرایط با حفر 14 تا 15 حلقه چاه آب دهنه محمدآباد به گرگان منتقل می گردد در شرایط یکه امکان استفاده از آب سد شصت کلاته در گرگان و انجام آب شیرین کن در آن جا فراهم است.

قره خانی به چالش های موجود برای اجرای تله کابین علی آبادکتول هم اشاره و بیان نمود: امید داریم دولت حمایت کند تا مسائل این طرح حل شده و این پروژه گردشگری اجرایی گردد.

وی همچنین به مسائل موجود برای اجرای طرح توسعه نیروگاه علی آبادکتول اشاره و اعلام کرد: هرچند در سفر رئیس جمهور به گلستان تفاهم نامه ای برای اجرای طرح توسعه این نیروگاه امضاء شده اما اعتقاد داریم امضاء تفاهم نامه به معنای شروع عملیات اجرایی پروژه نیست و دولت برای اجرای آن باید زمان بندی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 131

به "دولت مانع انتقال آب سرچشمه های زرین گل به شاهرود گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت مانع انتقال آب سرچشمه های زرین گل به شاهرود گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید