در جستجوی متهم رهاسازی پسماند صنعتی در زفره

به گزارش هولی، خبرنگاران/اصفهان در هفته نخست اردیبهشت سال جاری، خبری مبنی بر رهاسازی پسماندهای صنعتی در بیابان های خلوت، در 10 کیلومتری زفره (از روستاهای شمال شرق اصفهان) در فضای مجازی منتشر شد.

در جستجوی متهم رهاسازی پسماند صنعتی در زفره

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام اینکه یکی از موارد مورد توجه اداره کل محیط زیست در پایش های دوره ای از واحدهای صنعتی، آنالیز مدیریت پسماند و تخلیه اصولی آنهاست، گفت: واحد خاطی احتمالا از صنایع زیرزمینی و فاقد مجوز کار بوده است.

محمود قهرمانی اظهار کرد: نقل و انتقال پسماندهای واحدهای مجاز زیر نظر اداره محیط زیست انجام و عملیات آنها در سامانه ثبت می گردد و معمولا این پسماندها به محل های مجاز که آنها را امحا نموده و یا به عنوان مواد اولیه استفاده می نمایند تحویل داده می شوند.

وی اضافه نمود: اداره کل محیط زیست استان به محض اطلاع از رهایی پسماندها در منطقه مذکور، برای انجام اقدامات اولیه نیروهای کارشناس را به محل اعزام کرد. پسماندهای مورد بحث، حجمی در حد یک تانکر عظیم داشت که در آبراهه فصلی تخلیه و به خاطر شیب تا 1500 متر روان شده بود.

قهرمانی در مورد دستگیری مسئول واحد صنعتی خاطی گفت: محدوده تخلیه پسماند دور از نقاط مواصلاتی و در منطقه ای خلوت بوده و احتمالا عملیات تخلیه شبانه و پنهانی صورت گرفته است، با این حال از دوربین های جهت و بخش های اداری یاری خواسته ایم تا خاطی در اسرع وقت پیدا گردد.

وی ادامه داد: جابجایی و مدیریت اصولی پسماند صنایع، هزینه های محیط زیستی و اضافه برای صنایع ایجاد می نماید که این امر باعث می گردد برخی از این واحدها به طور غیر قانونی و پنهانی این کار را در تمام شهرهای کشور انجام دهند و این اتفاق به دغدغه تمام ادارات محیط زیست کشور تبدیل شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان ادامه داد: با این حال جرائم سنگینی، از جمله توقیف ماشین بین یک تا 10 هفته و جرائم اقتصادی و هزینه پاکسازی محل برای این بی قانونی در نظر گرفته شده، که بطور کلی مبلغ بالایی می گردد و بازدارنده خوبی است، اما متاسفانه به شرط شناسایی متخلف قابل پیگرد است.

قهرمانی افزود: بنابراین ضروری است تا احساس مسئولیت اجتماعی، صاحبان صنایع را به رعایت این مورد مهم ترغیب کند و البته در این بین، مردم و کسانی که از این خطاها آگاه می شوند، باید گزارشات لازم را به اداره کل حفاظت محیط زیست بدهند.

به گفته وی در حال حاضر تنها یک واحد صنعتی در منطقه مورد بحث وجود دارد که آن واحد هم حدود شش ماه غیر فعال و تعطیل بوده، بنابراین احتمال خطای واحدهای موجود در منطقه بسیار کم در نظر گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1642

به "در جستجوی متهم رهاسازی پسماند صنعتی در زفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جستجوی متهم رهاسازی پسماند صنعتی در زفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید