خبرنگاران ناپایداری های جوی در استان مرکزی افزایش می یابد

به گزارش هولی، اراک - خبرنگاران - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: ناپایداری های جوی در این استان با توجه به نقشه های هواشناسی افزایش می یابد.

خبرنگاران ناپایداری های جوی در استان مرکزی افزایش می یابد

رضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: آنالیز ها حاکی از عبور امواج کم دامنه تر از میانی جو است که سبب تداوم ناپایداری های همرفتی تا دوشنبه در بعضی از نقاط استان می گردد.

وی اظهار داشت: به ویژه عصر امروز (شنبه) این ناپایداری ها در نوار جنوب استان مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس در ساعات بعدازظهر امروز (شنبه) رشد ابر و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت وزش باد و گردوخاک محلی به ویژه در نوار جنوبی استان مرکزی پیش بینی شده است.

مرادی گفت: به علت ماهیت بارش های رگباری این فصل احتمال شدت دریافت نقطه ای بارش ها و آبگرفتگی معابر و ایجاد روان آب و با احتمال کمتر سیلابی شدن مسیل ها در نوار جنوب استان مرکزی دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه جنوب و نوار شرق استان مرکزی احتمال رگبارهای پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی نام کرد: دمای هوا از فردا (یکشنبه) تا روز سه شنبه فرایند افزایش دارد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: دلیجان با بیشینه دمای 30 و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای پنج و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی گفت: مجموع بارندگی 72 ساعت گذشته این استان در ایستگاه های اراک سه دهم میلیمتر، در تفرش هفت و چهار دهم میلیمتر، خمین پنج دهم میلیمتر، محلات 10 و 6 دهم میلیمتر، شازند پنج و هفت دهم میلیمتر، دلیجان 18 و هشت دهم میلیمتر، آشتیان 2 و 6 دهم میلیمتر، غرق آباد نیم میلیمتر و مامونیه 2 دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی توضیح داد: در این مدت، بارشی در ساوه، خنداب و کمیجان گزارش نشده است.

188 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تا به امروز در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلندمدت 31 درصد کاهش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1724

به "خبرنگاران ناپایداری های جوی در استان مرکزی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ناپایداری های جوی در استان مرکزی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید