جنایت به خاطر تعصب کور

به گزارش هولی، سرگرد شیفت دوم تعطیلات نوروز بود. در نخستین روز کاری در اداره در حال رسیدگی به پرونده ای مربوط به قبل از تعطیلات بود که حوالی عصر صدای زنگ گوشی کشیک قتل بلند شد. آن سوی قتل یکی از ماموران کلانتری 28 تهران بود که از مرگ مشکوک دختر جوانی اطلاع داد.

جنایت به خاطر تعصب کور

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ضمیمه تپش، آنالیز های اولیه حکایت از خودکشی این دختر داشت اما به دلیل این که مشکوک به نظر می رسید، کارآگاه برای آنالیز صحنه راهی محل شد.خیابان های شهر خلوت بود و پایتخت نشینان بدون رعایت شرایط کرونا به سفر رفته بودند. خیلی زود مقابل خانه ویلایی قدیمی رسید.

کارآگاه وارد خانه شد و با هدایت سربازی که مقابل در ایستاده بود به سمت اتاقکی رفت که در گوشه حیاط ساخته شده بود. زن و مرد میانسال و پسر جوانی مقابل در ایستاده بودند. از بی تابی آنها معین بود که اعضای خانواده دختر جوان هستند.

وارد اتاقک شد. اتاقی کوچک با یک میز تحریر و تختی یک نفره. جسد دختری رو تخت قرار داشت و کنارش بسته قرصی بود. سر سرگرد به طنابی که از سقف آویزان بود برخورد کرد و با تعجب به آن خیره شد.

افسر کلانتری میان افکار سرگرد پرید و گفت: ابتدا قصد داشت خود را حلق آویز کند اما خانواده اش متوجه می شوند و طناب را پاره می نمایند. بعد با خوردن قرص خودکشی می نماید و خانواده اش وقتی متوجه می شوند که دیر شده بود.

شما؟

ببخشید ، سروان صادقی هستم افسر تجسس کلانتری؟

چرا خودکشی نموده ؟

افسر جوان به عکسی که بالای تخت نصب شده بود اشاره نمود و گفت: دختر جوان عضو تیم والیبال بود و پدرش مخالف ادامه ورزش توسط دخترش بود. همین مخالفت هم باعث خودکشی او شد.

چرا مخالف؟ فکر کنم یک و نیم برابر من قد داشت و می توانست در این رشته پیروز باشد.

پدر خانواده تعصبی به موضوع نگاه می کرد. می گفت دختر باید در خانه بماند و خانه داری یاد بگیرد.

این موضوعات را در این مدت کم متوجه شدی؟

پدر و مادرش حال خوبی ندارند اما برادرش سیر تا پیاز ماجرا را برایم تعریف کرد.

سرگرد به آنالیز جسد و اتاق پرداخت. روی میز تحریر چاقوی آشپزخانه و تکه طنابی که شبیه حلقه دار بود قرار داشت. روی جسد هم آثار درگیری و کبودی روی گردن دیده می شد.

سرگرد مشاهداتش از صحنه را روی برگه ای نوشت و سراغ خانواده دختر جوان رفت تا از آنها تحقیق کند.

برادر مهناز بیشتر از پدر و مادرش بی تابی می کرد ، به همین خاطر سرگرد ابتدا سراغ او رفت تا از او تحقیق کند.

چرا خواهرت خودکشی کرد؟

او عاشق والیبال بود. تمام زندگی اش شده بود والیبال اما پدرم با او مخالف بود. مهناز بدون این که پدرم بفهمد به بهانه رفتن به دانشگاه به تمرین هایش ادامه می داد و به اردوی تیم ملی هم دعوت شده بود اما به دلیل ترس از پدرم انصراف داد. نمی دانم چه کسی به پدرم خبر داده بود که خواهرم همچنان والیبال بازی می نماید. امروز هم به بهانه دیدن دوستش از خانه بیرون رفت. پدرم او را تعقیب نموده و سر تمرین سراغش رفته بود. آنجا آغاز به کتک زدن مهناز می نماید که با دخالت حراست استادیوم پدرم را بیرون انداختند. وقتی خواهرم به خانه آمد یکراست به اتاقش رفت. من در حیاط بود که صدای افتادن را از اتاقش شنیدم. سریع داخل اتاق رفتم که دیدم مهناز خودش را حلق آویز نموده است. زیر پایش را گرفتم و پدرم را صدا زدم. او با دیدن این صحنه، طناب را برید و خواهرم را نجات دادیم اما چند ساعت بعد با خوردن قرص به زندگی اش انتها داد.

پیش از این سابقه خودکشی داشت؟

نه مهناز خیلی دختر پرانرژی و سر زنده ای بود. باور کنید الان همه شوکه هستیم.

کارآگاه سپس سراغ پدر مهناز رفت. او هم حرف های پسرش را تکرار کرد و درباره دلیل مخالفتش با ورزش دخترش گفت: ورزش برای پسر اشکال ندارد اما برای دختر عیب است. فردا در زندگی مشترک هم دل به همسرش نمی داد و به جای کار خانه همواره می خواست دنبال ورزش باشد. البته امروز وقتی به محل تمرینش رفتم و شوقش را دیدم ، کمی نرم شدم اما نمی دانم چرا شیطان به جلدم رفت و کتکش زدم. فکر کنم حرف های مربی اش عصبی ام کرد. این دختر ، پدر و مادر دارد نیازی به این نبود که یک غریبه برایش معین تکلیف کند. وقتی به خانه آمدم تصمیم گرفتم محبت آمیز با او صحبت کنم و به دلیل رفتارم عذرخواهی کنم اما مهناز وقتی به خانه آمدم دختر دیگری شده بود و داد و فریاد راه انداخت و بعد هم با خودکشی بی آبرویم کرد.

کارآگاه بعد از صحبت با مادر خانواده که همان داستان را تکرار کرد، یک بار دیگر پرونده را مرور کرد و بعد از صحبت با بازپرس جنایی، دستور بازداشت سه عضو این خانواده را به اتهام قتل و مخفی کردن راز قتل داد.

وحید شکری / تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1602

به "جنایت به خاطر تعصب کور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت به خاطر تعصب کور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید