جزئیات مالیات ستانی از خانه های خالی

به گزارش هولی، علیزاده گفت: مالیات خانه های خالی به نام ابزار تنظیم گر بازار مسکن محسوب می شود و میزان آن با مالیات اجاره بها فرق دارد.

جزئیات مالیات ستانی از خانه های خالی

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی خبرنگاران، علیزاده معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در خصوص اقتصادیات خانه های خالی شرح داد: ملاک و معیار محاسبه اقتصادیات خانه های خالی، میزان اجاره بهای واحد مسکونی است و چون این اقتصادیات به نام ابزار تنظیم گر بازار مسکن است میزان جریمه آن با اقتصادیات اجاره بها فرق دارد.

او ادامه داد: هر واحد مسکونی که فاقد کدملیِ الصاق شده باشد، سامانه املاک و اسکان، آن را خانه خالی تشخیص می دهد و مشمول اقتصادیات می شود .

علیزاده شرح داد: تا دی ماه فرصت داریم به مالکین واحدهای خالی برگه مطالبه اقتصادیات را ارائه دهیم.

او در خصوص درآمد اقتصادیاتی این طرح گفت: با توجه به اصلاحیه اخیر قانون ، هدف از اجرای این طرح نظام تنظیم گری در بخش مسکن بوده و رویکرد ما تشویق مالکین برای عرضه واحدهای خالی به بازار است.

علیزاده اظهار داشت: در واقع این اقتصادیات ابزار بازدارنده در این بخش محسوب می شود و ما هنوز برآوردی را از میزان درآمد اقتصادیاتی اجرای این طرح نداریم.

این مقام مسئول گفت: اگر تعداد واحدهای مسکونی خالی افراد حقوقی و حقیقی بیش از 6 واحد باشد، میزان جرائم تعیین شده دو برابر در هر سال است.

علیزاده گفت: آئین نامه اجرایی اخذ اقتصادیات در آستانه تکمیل شدن است و نتیجه این اقدام، شروع فعالیت اقتصادیات ستانی خواهد بود.

او شرح داد: یک سمت این سامانه جامع املاک و اسکان، اطلاعات مردم و سمت دیگر اطلاعات سایر دستگاه ها است که امیدواریم هرچه زودتر داده ها و اطلاعات سامانه تکمیل شود تا بتوانیم بر اساس آن اقتصادیات خانه های خالی را محاسبه کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1839

به "جزئیات مالیات ستانی از خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مالیات ستانی از خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید