جذب 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد مازندران

به گزارش هولی، مدیرکل بندرامیرآباد از جذب حدود 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر خبر داد.

جذب 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد مازندران

به گزارش خبرنگاران مازندران ، محمدعلی اصل سعیدی پور در جمع خبرنگاران در تشریح بخشی از عملکرد بندرامیرآباد گفت امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن کالا توسط 690 فروند کشتی در بندرامیرآباد مراوده شده است ، که از این میزان یک میلیون و 987 هزار تن تخلیه و 534 هزار تن دیگر مربوط به بارگیری و صادرات کالا می باشد.

وی یکی از ظرفیت های بالفعل بندرامیرآباد را وجود شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن بر شمرد که با توجه به این ظرفیت منحصر به فرد در میان بنادر شمالی کشور، حمل ریلی کالا در این بندر با رشد 117 درصدی به 73 هزار و 203 تن رسیده است.

مدیرکل بندرامیرآباد به مراودات چند بعدی ، ایجاد تنوع کالا در صادرات و تأمین کالاهای اساسی کشور از این بندر ، به 50 هزار تن ترانزیت خارجی کالا در سال 99 در بندرامیرآباد اشاره و اظهار داشت با بهبود شاخص های عملیاتی به دنبال سهم پذیری بیشتر از حمل و نقل دریایی بین المللی می باشیم تا با وجود ظرفیت مطلوب تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ، شاهد افزایش تنوع و تکمیل زنجیره حمل و نقل کالا از مسیرهای ترانزیتی امیرآباد - دوغارون و همچنین ترانزیت کالا از کشورهای حوزه CIS به کشور افغانستان و بهره گیری موثر از مسیرهای ریلی باشیم.

وی با اشاره به سهم غالب بیش از 50 درصدی تخلیه و بارگیری و صادرات کالا و همچنین تخلیه غلات بندرامیرآباد در میان بنادر تجاری شمال کشور اضافه کرد در آینده نزدیک با برنامه ریزی های کلان تدوین شده ، بندر امیرآباد به بندر کانونی کانتینربر در شمال کشور نیز تبدیل خواهد شد.

سعیدی پور در پایان گفت: در بخش سرمایه گذاری با تحقق 400 درصدی میزان جذب سرمایه گذاری، کل سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی 17 هزار و 73 میلیارد ریال بوده ، که از این میزان 9 هزار و 228 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و مابقی آن در حال ساخت است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1599

به "جذب 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید