تزیین بالکن با ایده های جذاب

به گزارش هولی، بالکن و تراس فضایی جدانشدنی از دکوراسیون منزل است که باید برای تزیین و زیباسازی آن به منظور ایجاد یک فضای جذاب و آرامش بخش، اهمیت زیادی قائل شد. در ادامه مطلب ایده هایی برای تزیین بالکن منزل به شما ارائه می دهیم.

تزیین بالکن با ایده های جذاب

در تصور بسکمک از ما بالکن خانه فضایی برای انبار کردن وسایل غیر ضروری خانه است در حالیکه با بکارگیری چندین ایده و المان های زیبا و دیدنی در تزیین بالکن ، آن را به مکان کوچک و دنجی تبدیل می کنیم که به راحتی اسباب آسایش و راحتی ما را بعد از یک روز خسته کاری و یا مکانی برای گذراندن وقت با سایر اعضای خانواده و .. فراهم می سازد. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا این ایده های جذاب را به شما معرفی کنیم.

بالکن های شمالی

بالکن های شمالی 2 ساعت از روز نور مستقیم خورشید را دریافت می کنند و باقی ساعات در سایه بوده و نور پراکنده اطراف را می گیرد. برای تزیین این بالکن ها از گل های سایه دوست استفاده کنید و از زیبایی آن ها در بالکن خود لذت ببرید.

گل های سایه دوست

گل های زیر عمر سالانه دارند و به راحتی در تمامی فصول زیبایی و سرسبزی خودشان را به بالکن شما هدیه می دهند.

  • بگونیا
  • حنا
  • گل گوشواره ای
  • زبان در قفا
  • گل تورنیا

گیاهان زینتی

در این مورد هم از گیاهان سایه دوست استفاده کنید. گیاهانی مانند فیل گوش و نعنا که هر دو معروف و بسیار زیبا هستند؛ خصوصا نعنا که رنگ و بوی آن طراوت خاصی به بالکن خانه شما می دهد. فیل گوش یا کالادیوم برگ های بزرگی دارد که عمدتا به رنگ سفید یا قرمز هستند. این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و رطوبت هوای 70 درصد برای آن مناسب است.

بالکن های کوچک

اگر فضای بالکن شما کوچک است می توانید از یک یا دو صندلی کوچک به همراه یک میز ناهارخوری کوچک و کم جا و برای جلوگیری از شلوغ شدن بیش از اندازه فضا، از گیاهانی که به صورت عمودی روی دیوار رشد می کنند، استفاده کنید. برای زیباتر کردن فضای بالکن های کوچک، گلدان هایی را به سقف یا دیوار و یا نرده های بالکن نصب کنید و یک منظره زیبای شخصی برای بالکن خود درست کنید.

بالکن های بزرگ

اگر فضای بالکن شما به اندازه کافی بزرگ است بهتر است برای ایجاد یک تزیین خاص و متفاوت از آبنما در فضای بالکن استفاده کنید.

گیاهان رونده برای فضای بالکن و تراس انتخابی مناسب و ایده آل هستند. همچنین می توانید حصاری چوبی یا فلزی در کنار دیوار و گیاهان رونده قرار دهید که به تدریج با رشد این گیاهان روی حصار، به کمک ساقه و برگ های آن ها پوشیده می شود و نمایی متفاوت و جذابی در فضای بالکن ایجاد می شود.

نورپردازی

طراحی نورپردازی مناسب برای بالکن یکی دیگر از المان های جذاب و بسیار تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون بالکن شما است. چراکه باعث دیده شدن هرچه بهتر دکوراسیون بالکن شما می شود. می توانید برای نورپردازی این قسمت از منزل، از چراغ های دیوارکوب و چراغ های آویز و … استفاده کنید.

در این مطلب چندین ایده جذاب و ساده را برای تزیین بالکن های منزل شما شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر نمای جذاب ساختمان با نرده بالکن را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 851

به "تزیین بالکن با ایده های جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین بالکن با ایده های جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید