بهای بلیت های کنسل شده را نمی دهند!

به گزارش هولی، با وجود دستور وزیر راه برای استرداد بلیت سفرهای ریلی و هوایی بدون دریافت جریمه کنسلی از مردم و همچنین اعلام سازمان حمایت مبنی بر برخورد با متخلفان، بعضی مسافران همچنان نمی توانند بهای بلیت کنسل شده خود را پس بگیرند که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید نمود این مساله به همه موسسات و شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و مردم اگر تخلفی دیدند، حتما به ما اطلاع دهند.

بهای بلیت های کنسل شده را نمی دهند!

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان در کشور، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت که در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس مردم می توانند بلیت سفرهای هوایی و ریلی خود را بدون پرداخت جریمه کنسل نموده یا به زمان دیگری موکول نمایند.

این دستور در حالی صادر شد که بعضی از مردم با مشکلاتی در این زمینه روبرو شده اند و آن این که بعضی ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی در این زمینه همکاری ننموده و بعضا اعلام می نمایند که به آنها این ابلاغیه و دستور ارسال نشده است.

یکی از مسافران در این باره اینگونه شرح داد که دو ماه پیش برای سفر به مالزی و پس از آن اندونزی را برنامه ریزی کردم و برای آن به وسیله یکی از آژانس های معتبر بلیت پرواز تهیه کردم. اما در پی دستور وزیر و اعلام ممنوعیت های پروازی به این دو کشور، قصد کنسل کردن بلیت خود را دارم که با وجود پیگیری های متعدد از آژانس مسافرتی مورد نظر، نتوانستم سه بلیت پرواز خود را کنسل کنم، چراکه مسئولان این آژانس اظهار داشتند هنوز دستور مورد نظر و لغو شدن پروازها به صورت رسمی به آنها اعلام نشده است.

یکی دیگر از مسافران نیز می گوید بلیت چارتری برای عید نوروز برنامه ریزی نموده و اکنون می خواهد پرواز خارجی اش را کنسل کند که پیروز به دریافت بهای بلیتش نشده و آژانس مسافرتی مورد نظر حاضر به استرداد وجه نیست.

در این زمینه رضا جعفرزاده ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این دستور همچنان پابرجا و برقرار است و همه شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی موظف به اجرای آن هستند. مردم به هر دلیلی که نخواهند سفر خود را انجام دهند و اگر قبل از پنجم اسفندماه بلیت سفر خود را تهیه نموده باشند، می توانند آن را بدون پرداخت جریمه کنسل نمایند.

وی ادامه داد: اگر مردم در شرایطی با اجرایی نشدن این مصوبه و تخلف روبرو شدند، در ابتدا ایرلاین مورد نظر و پس از آن سازمان هواپیمایی کشوری را در جریان قرار دهند تا با متخلفان برخورد گردد.

همچنین در این زمینه سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان تاکید نموده که بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به وسیله تلفن 124 به شکایات مردمی سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام نمایند یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکت ها یا آژانس های متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.

منبع : ایسنا

منبع: چمدان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 883

به "بهای بلیت های کنسل شده را نمی دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهای بلیت های کنسل شده را نمی دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید