بزک دوزک کرونا در صحنه کنسرت خوانندگان مشهور ، دوستی کووید 19 و اهالی موسیقی با مجوز دولت

به گزارش هولی، صدور مجوز برای برگزاری کنسرت خوانندگان مشهور، تصمیم غیرمنطقی مسئولانی است که ظاهرا توجهی به پیامد منفی چنین تجمعاتی در شیوع و گسترش بیماری کرونا ندارند.

بزک دوزک کرونا در صحنه کنسرت خوانندگان مشهور ، دوستی کووید 19 و اهالی موسیقی با مجوز دولت

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی - ستاد ملی مبارزه با کرونا در حالی محدودیت های ترددی و همچنین ممنوعیت مشاغل و فعالیت های مختلف در پایتخت را وضع نموده است که ظاهرا در بعضی از گردهمایی ها و تجمعات خبری از شیوع بیماری کرونا نیست.

جدای از دورهمی هایی که افراد بدون هیچ گونه توجهی برگزار می نمایند و مراسم و میهمانی هایی که بیخیال و بی دغدغه برگزار می شوند، تصمیم به برگزاری بعضی مراسمات آن هم با مجوز دولتی قوز بالای قوز است و مسئولان هم چراغ خاموش از کنار آن عبور می نمایند.

مجوز برگزاری کنسرت ها در تهران در شرایطی صادر شده است که پایتخت طی ماه های اخیر در شرایط قرمز و هشدار قرار داشته و تعداد قربانیان بیماری کرونا در این کلانشهر با افزایش وحشتناک و نگران نماینده ای روبرو بوده است و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های این کلانشهر هم موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

صدور مجوز برگزاری کنسرت و تجمع برای برگزاری چنین گردهمایی هایی در حالی صورت می گیرد که در ایام برگزاری مراسم دهه اول محرم و سایر مناسبت های مذهبی، منتقدان بسکمک با انتشار پیغام ها و پست های مختلف برگزاری چنین مراسماتی را عامل گسترش و افزایش شیوع و انتقال بیماری کرونا برشمردند.

بسکمک از هیئت های مذهبی ساعت برگزاری مراسم را به کمترین و کوتاهترین زمان ممکن رساندند و البته بماند که بسکمک از محافل مذهبی نیز از برگزاری هر گونه مراسمی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خودداری نموده و هزینه برگزاری مراسم را به تهیه بسته های ارزاق برای نیازمندان و برطرف گرفتاری مالی از این قبیل خانواده ها در شرایط فعلی اختصاص دادند.

سفره خالی مردم و تصمیمات متناقض ناتمام مسئولان!

عده ای می گویند که دلیل لغو نشدن برگزاری کنسرت ها در تهران این است که مجریان چنین برنامه هایی در شرایطی که کرونا برای مردم رقم زده است، به لحاظ مالی بسیار متضرر شده و این قبیل برنامه ها راهی برای جبران ضرر های مذکور است.

در پاسخ به چنین نگرشی باید گفت که اغلب مردم از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا یا شغل خود را از دست داده اند و یا درآمد آن ها به حداقل رسیده و تقریبا می توان گفت با توجه به تورم حاکم در کشور دخل و خرج کسی با هم همخوانی ندارد و به نوعی بسکمک از مردم بدون هیچ نوع پشتوانه بیمه ای و مالی درگیر معضلات مالی متعددی هستند.

عده ای می گویند که دلیل لغو نشدن برگزاری کنسرت ها در تهران این است که مجریان چنین برنامه هایی در شرایطی که کرونا برای مردم رقم زده است، به لحاظ مالی بسیار متضرر شده و این قبیل برنامه ها راهی برای جبران ضرر های مذکور است.

دستفروش ها یکی از اقشار ضعیف جامعه محسوب می شوند که مثل سایر گروه های محروم و فقیر با مسائل فراوانی روبرو هستند و کمتر نهادی در شرایط فعلی به فکر کمک و تسهیل معیشت این افراد بوده است و ممنوعیت های ترددی و رفت و آمدی برای آن ها نیز وضع شده است، اما برگزاری کنسرت برای خوانندگانی که به طور نسبی از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند بلا مانع و آزاد است و از قضا تعداد موافقان چنین مراسماتی کم هم نیست.

کارگران نظافت منازل و افرادی که شغل و درآمد ثابت ندارند نیز جزو گروهی قرار دارند که هیچ گونه حمایتی را از نهاد های دولتی در شرایط فعلی دریافت ننموده اند و نیازمند کمک و مساعدت هر چه بیشتر مجموعه هایی، چون مراکز خیریه هستند.

وجود چنین تناقضاتی در تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با کرونا شبهات فراوان و البته مضحک و تامل برانگیزی را ایجاد می نماید که بهتر است مسئولان این ستاد با دقت نظر بیشتری به اتخاذ تصمیم اقدام نمایند.

محمد اله کمک، مدیرکل دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت ارشاد ساعت پر رونق برگزاری کنسرت ها پیش از شیوع بیماری کرونا را ساعت 18 عصر تا 23 شب برشمرده و گفته است: کنسرت گذاران و مجریان کنسرت ها با وجود محدودیت زمانی، برنامه برگزاری کنسرت ها را تا پیش از ساعت 18 و با اعمال پروتکل های بهداشتی تنظیم می نمایند و البته اشاره ای به نحوه برگزاری کنسرت های فوق ننموده است.

ایده برگزاری کنسرت های آنلاین با موفقیت چندانی همراه نبود و البته تا کنون هیچ گونه آمار شفافی هم از درآمد خوانندگان و مجریان این برنامه ها ارائه نشده است و حالا در ادامه راستا، حرف از کنسرت هایی است که با تجمع چند صد نفر برگزار خواهد شد و سلامتی جان چند هموطن دیگر بازیچه مجریان این برنامه ها می گردد.

خواننده ها کرونا نمی گیرند!

طنازی طنزپردازان فضای مجازی پس ار معین محدودیت ها و ممنوعیت های مشاغل مختلف و تردد مردم درباره این موضوع، خارج از وجهه طنز رنگ واقعیت دارد و گفته آن ها که ظاهرا ویروس کرونا از ساعت 18 عصر به بعد به دریافت قربانی و آلوده کردن مردم دست می زند، اگر چه خنده دار است، اما تامل بیشتر و تدبیر صحیح مسئولان را جهت گذر از این شرایط سخت می طلبد.

برگزاری کنسرت ها به گفته محمدحسین توتونچیان مدیر سایت ایران کنسرت پس از ماه صفر با افزایش قیمت 31 درصدی بلیت ها همراه بوده است و اغلب مردم در شرایط فعلی با مسائل متعدد مالی روبرو هستند توجیه منطقی ندارد و تنها حمایت از هنرمندنما هایی است که هیچ ارزش و بهایی برای جان مردم قائل نیستند.

در حال حاضر بیشتر شهر های کشور و از جمله تهران با شرایط قرمز کرونا روبرو بوده و جان انسان های زیادی با شیوع بیماری در خطر است و رنج و خستگی کادر درمان و فوت قابل توجه تعدادی از پزشکان و پرستاران مبارز این راه پر خطر موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

برگزاری کنسرت ها به گفته محمدحسین توتونچیان مدیر سایت ایران کنسرت پس از ماه صفر با افزایش قیمت 31 درصدی بلیت ها همراه بوده است و اغلب مردم در شرایط فعلی با مسائل متعدد مالی روبرو هستند توجیه منطقی ندارد و تنها حمایت از هنرمندنما هایی است که هیچ ارزش و بهایی برای جان مردم قائل نیستند.

جمله معروف معتادا نمیگیرند را که به خاطر دارید؛ به نظر می رسد باور مجریان برگزاری کنسرت ها نیز چنین تفکری باشد و البته اینکه سرنوشت جان و سلامت مردمی که در این مراسم ها حضور پیدا می نمایند چه می گردد، همچنان نامعلوم و مجهول است.

مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا بهتر است در تصمیم گیری های این چنینی بیش از پیش سلامت و حفظ جان مردم و برطرف خستگی کادر درمان را مدنظر قرار بدهند تا خاتمه این بیماری منحوس را در کنار سایر عزیزانمان جشن بگیریم.

جان انسان ها به برگ های پاییزی که بر زمین می افتد شبیه شده است و یکی یکی قربانی کرونا که نه، قربانی بی تدبیری مسئولانی می گردد که رفتار متناقض و غلط آن ها لحظه به لحظه به آمار قربانیان اضافه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1334

به "بزک دوزک کرونا در صحنه کنسرت خوانندگان مشهور ، دوستی کووید 19 و اهالی موسیقی با مجوز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزک دوزک کرونا در صحنه کنسرت خوانندگان مشهور ، دوستی کووید 19 و اهالی موسیقی با مجوز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید