برگزاری تور رایگان پایگاه میراث جهانی شوش برای دانش آموزان

به گزارش هولی، به مناسبت هفته پژوهش، پایگاه میراث جهانی شوش تور رایگان آشنایی با مواریث فرهنگی و جاذبه های گردشگری شوش را برای دانش آموزان شوشی برگزار کرد.

برگزاری تور رایگان پایگاه میراث جهانی شوش برای دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش دراین باره اظهار کرد: از آن جا که آفت نسل ها در عدم آگاهی از پیشینه غنی و تمدن ممتاز و برجسته خویش است و از طرفی نیز دوران کودکی و نوجوانی بهترین سنین برای آموزش و درونی سازی فرهنگ و ایجاد حس نشاط ،افتخار و غرور ملی در نسل ها و پرورش حس پاسداشت از مواریث فرهنگی، هنری و مذهبی است، برنامه هایی راهبردی تر وموثرتر هستند که در این سنین و براساس اصول آموزشی و فرهنگی صورت پذیرند.

حیدری زاده ادامه داد: از همین رو تصمیم گرفتیم تا همزمان با هفته پژوهش، تور یک روزه آشنایی با مواریث فرهنگی، جاذبه های فرهنگی وگردشگری شوش را برای دانش آموزان شوشی برگزار کنیم.

او اضافه نمود: در این برنامه دانش آموزان دور اول و دور دوم ابتدایی به مناسبت هفته پژوهش و به منظور آشنایی با مواریث جهانی خود، همراه با معلمان و مربیان خود و به همراهی یکی از کارشناسان پایگاه میراث جهانی شوش از موزه و محوطه های میراث جهانی شوش بازدید و اطلاعات تاریخی مربوط را کسب کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: در این ویژه برنامه، علاوه بر توضیحات شفاهی، کتابچه های آموزشی و بروشورهای مختص محوطه باستانی شهر جهانی شوش نیز میان دانش آموزان توزیع شد.

او اضافه نمود: همچنین مقرر شد با هدف تشویق، از میان دانش آموزان نخبه، پژوهشگر و علاقه مند به تاریخ، برای سال های آینده همیار گردشگر جذب گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 273

به "برگزاری تور رایگان پایگاه میراث جهانی شوش برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور رایگان پایگاه میراث جهانی شوش برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید