با 10 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید

به گزارش هولی، بقراط می گوید: بگذارید غذایتان، دارویتان و دارویتان غذایتان باشد. این موضوع در خصوص استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک های مصنوعی کاملاً صادق است؛ زیرا آنتی بیوتیک های طبیعی بسیاری در طبیعت وجود دارد.

با 10 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید

بسیاری از مواد غذایی به عنوان آنتی بیوتیک عمل می نمایند و در درمان بسیاری از مسائل سلامتی مؤثر واقع می شوند. برخلاف آنتی بیوتیک های بدون نسخه، بیشتر آنتی بیوتیک های طبیعی با عفونت های ویروسی و قارچی نیز مقابله می نمایند. بعلاوه این آنتی بیوتیک ها باکتری های مفید موردنیاز بدن را از بین نمی برند.

با این حال، ممکن است این آنتی بیوتیک ها به تنهایی برای درمان عفونت های حاد کافی نباشند. برای عفونت های حاد مانند تیفوس، سل و غیره بهتر است آنتی بیوتیک های طبیعی را به عنوان یک درمان فرعی به همراه آنتی بیوتیک های تجویز شده به وسیله پزشک مصرف کنید.

پادزیست یا آنتی بیوتیک (به فرانسوی: Antibiotique) به صورت کلی فراورده یا ماده ای است که از یک میکروارگانیسم فراوری یا از آن گرفته می گردد و میکروارگانیسم های دیگر را از بین می برد یا مانع آنها می گردد. اما در کاربرد معمولتر این تعریف شامل انواع صناعی آنتی بیوتیک ها همانند سولفونامیدها و کینولونها می گردد. انواع مختلف آنتی بیوتیک ها از لحاظ خصوصیات شیمیایی، فیزیکی، داروشناسی، طیف ضد میکروبی و مکانیسم عمل با هم متفاوت هستند.

در ادامه با 10 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا خواهید شد.

1- سیر

سیر هم یک آنتی بیوتیک طبیعی و هم ضد قارچ و ضد ویروس است. روزانه 2 تا 3 حبه سیر با معده خالی مصرف کنید.

2- عسل

ترکیب منحصربه فرد عسل به از بین بردن سلول های باکتری ها یاری می نماید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روزانه مقدار مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر مخلوط نموده و مصرف کنید. بعلاوه می توانید عسل را به چای، اسموتی ها و آب میوه ها اضافه کنید.

3- روغن آویشن

طبق تحقیقات، روغن آویشن درمانی مؤثر برای باکتری هایی است که به دارو مقاوم هستند. برای درمان عفونت های پا و ناخن، چند قاشق چای خوری روغن آویشن به آب ولرم وان حمام اضافه کنید و پاهای خود را چند دقیقه داخل وان بگذارید. این کار را هر روز به مدت چند هفته تکرار کنید. برای درمان عفونت های مجاری تنفسی و سینوس ها، چند قطره روغن آویشن را داخل آب در حال جوش بریزید و بخارآب را تنفس کنید. این کار را هر روز تا زمانی که عفونت از بین برود، انجام دهید.

4- عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون را به شکل مکمل تهیه کنید. مصرف یک کپسول 250 تا 500 میلی گرمی، 2 بار در روز دوز استاندارد است. با این حال قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید.

5- زردچوبه

در طب سنتی چینی از خواص آنتی بیوتیک زردچوبه برای از بین بردن باکتری های بیماری زا و بهبود سیستم دفاعی بدن استفاده می گردد. یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با 5 الی 6 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را داخل یک شیشه در بسته نگه دارید. روزانه 2 بار، یک دوم قاشق چای خوری از این ترکیب را میل کنید.

6- اکیناسه

اکیناسه یک آنتی بیوتیک طبیعی است که زخم ها و عفونت های ناشی از باکتری ها را بهبود می بخشد. مالیدن کرم یا پماد اکیناسه روی محل موردنظر عفونت را از بین می برد و اگزما و سوریاس را بهبود می بخشد. برای درمان عفونت های ناشی از باکتری، روزانه یک تا 2 فنجان چای اکیناسه بنوشید.

این گیاه را بیش از یک هفته تا 10 روز مورد استفاده قرار ندهید. بعلاوه این گیاه برای افراد مبتلا به اختلالات خودایمنی مناسب نیست.

7- زنجبیل

چای زنجبیل یک ماده مناسب برای پیشگیری از عفونت های باکتریایی است. 2.5 سانتی متر زنجبیل را رنده کنید و با 1.5 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس عسل و آب لیمو به آن اضافه نموده و بنوشید.

8- گل مهر طلا

یک قاشق چای خوری پودر گل مهر طلا را داخل یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید تا دم بکشد. این چای را یک بار در روز بنوشید. برای مصرف خارجی، یک قاشق چای خوری پودر گل مهر طلا را با روغن چند کپسول ویتامین ای ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را روزانه 3 بار روی محل موردنظر بمالید.

9- عصاره دانه گریپ فروت

برای عفونت های پوستی چند قطره عصاره دانه گریپ فروت را به یک قاشق غذاخوری آب اضافه نموده و روی محل موردنظر بمالید. برای درمان سایر عفونت ها، 10 الی 15 قطره از این عصاره را داخل یک دوم لیوان آب بریزید و 2 الی 3 بار در روز بنوشید.

10- چریش

برای پیشگیری از عفونت های پوستی، از محصولات آرایشی و مراقبت از پوستی بهره ببرید که چریش یکی از مواد اولیه آن ها است. برای دفع مواد سمی از بدن و همه موجودات زنده انگلی، از قرص های چریش بهره ببرید. برای معین دوز مصرفی با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2130

به "با 10 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید