این گیاهان آپارتمانی گل های زیبا دارند

به گزارش هولی، تماشا گل های شاداب و رنگارنگ در فضای داخلی خانه هم مجذوب کننده و فریبنده است.

این گیاهان آپارتمانی گل های زیبا دارند

اگر شما از علاقه مندان گل های رنگارنگ، لطیف و زیبا هستید باید بدانید تنوع زیادی از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل وجود دارد که براساس ویژگی ها و حتی رنگ مورد علاقه تان می توانید گل های زیبایی را به زندگی خود وارد کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

اگر دوست دارید شور و نشاط گل های رنگارنگ را به خانه بیاورید می توانید گیاهان آپارتمانی گل دار را انتخاب کنید.

گیاه اگزالیس

این گیاه یک گیاه کوچک دوست داشتنی است که با داشتن برگ های بنفش مثلثی شکلش، بنظر می آید دسته ای پروانه ها بر روی آن نشسته است. جالب است بدانید که جمع شدن برگ های این گیاه در طول شب یا در مواقعی که نور کم، بی شباهت با حرکت بال پروانه ها نیست. گیاه اگزالیس علاوه بر برگ های پروانه ای شکل خود، در بیشتر مواقع شکوفه های صورتی کم رنگ یا سفید رنگی را در بالای شاخ و برگ های خود نمایش می دهد.

گلوکسینیا از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

این گیاه دارای گل های پرزدار زیبا و برگ های سبز تیره است. بسیاری از گلخانه ها، گل فروشی ها یا حتی فروشگاه های بزرگ این گیاه را در زمستان برای فروش عرضه می نمایند. این گیاه نور زیاد و فیلتر شده و خاک نسبتا مرطوب را ترجیح می دهد. نباید فراموش کنید که این گیاه دوست ندارد برگ هایش خیس گردد پس آن را غبارپاشی نکنید.

گیاه کلیویا یا گیاه خورشید

این گیاه به نام سوسن کافیر یا گیاه خورشید نیز خوانده می گردد، جزو گیاهان آپارتمانی گل دار گران قیمت به شمار میرود. جالب است بدانید که فصل گل دهی گیاه کلیویا دقیقا مصادف با عید نوروز است. یعنی اواخر زمستان و اوایل بهار. گل های شیپوری شکل این گیاه بشدت خوش عطر و رنگ هستند و گاها به بیست گل نیز می رسد و شما را مبهوت خود می نماید. گل های کلیویا به رنگ نارنجی مایل به قرمز یا زرد است. حواستان باشد که گیاه کلیویا شرایط خشک و خنک را دوست دارد.

ارکیده شاپرکی یا فالانوپسیس از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

این ارکیده زیبا آن قدر که به نظر می رسد، حساس و آسیب پذیر نیست. این گیاه برای چند ماه در سال گل می دهد و با کمترین اندازه مراقبت و نگهداری می تواند تا چند سال زنده بماند. این گیاه نور زیاد و غیرمستقیم را دوست دارد. پنجره رو به شرق یا غرب برترین جا برای نگهداری این گل است. این گیاه را یک بار در هفته آب بدهید تا جایی که آب از زیر گلدان بیرون بیاید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می نمایند سر بزنید.

گیاه مرجان

این گیاه بومی ماداگاسکار است و اگر شرایطش مهیا باشد همواره آماده گل دهی است. شکوفه های گل مرجان به رنگ قرمز، صورتی، کرم و زرد رنگ است. البته در حال حاضر شکوفه های قرمز و صورتی آن بیشتر دیده شده اند. گل مرجان، عاشق نور است و از رطوبت بلند مدت فراری، بنابراین تا مطمئن نشده اید که به آب احتیاج دارد، از آبیاری خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله دکور منزل شما را متحول می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2111

به "این گیاهان آپارتمانی گل های زیبا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان آپارتمانی گل های زیبا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید