ایده های طراحی خانه مدرن

به گزارش هولی، بسیاری از ما به خانه های قدیمی و طراحی های سنتی علاقمند هستیم، اما زمانی که در نظر داریم خانه و محل زندگی خود را طراحی کنیم به طراحی مدرن روی می آوریم. البته امروزه با وجود ایده های فراوان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، این امکان وجود دارد که برای طراحی خانه خود از ایده های تلفیقی استفاده نماییم. در این جا به بیان ایده هایی در زمینه طراحی مدرن قسمت های مختلف خانه می پردازیم.

ایده های طراحی خانه مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

طراحی مدرن اتاق نشیمن

آنچه که در این تصویر مشاهده می کنید، استفاده از رنگ های روشن برای طراحی اتاق نشیمن به سبک مدرن می باشد. در این طراحی سعی می گردد که از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید و با تلفیق آن با رنگ های روشن مانند رنگ زرد، فضایی روشن ایجاد کنید. استفاده از یک پنجره بزرگ برای ورود نور بیشتر از دیگر ایده هایی است که در این طراحی به کار می رود.

طراحی مدرن اتاق غذاخوری

در طراحی مدرن اتاق غذاخوری رنگ میز و صندلی باید با توجه به رنگ مبلمان انتخاب گردد. برای تزئین این اتاق می توانید از وسایل تزئینی مورد علاقه خود استفاده نمائید. استفاده از گل های طبیعی در این قسمت از خانه اثر مثبتی خواهند داشت.

طراحی مدرن آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه ای مدرن، در ابتدا به فکر تعویض کفپوش آشپزخانه باشید. بهتر است رنگ کفپوش آشپزخانه با رنگ کفپوشی که از آن در کل خانه استفاده می کنید هماهنگی داشته باشد. اگر آشپزخانه شما کوچک است از رنگ های روشن برای طراحی آشپزخانه بهره ببرید. با این حال اگر به رنگ های تیره نیز علاقه دارید، می توانید برای کفپوش از رنگ روشن و برای کابینت ها از رنگ تیره تر استفاده نمائید. نورپردازی آشپزخانه نیز در طراحی آشپزخانه های مدرن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین برای تکمیل طراحی آشپزخانه به یاد داشته باشید که از یک روش نورپردازی مناسب با استفاده از لوسترها و چراغ های مناسب این فضا استفاده نمائید.

طراحی مدرن قسمت ورودی خانه

برای طراحی قسمت ورودی خانه به سبک مدرن می توانید نمونه تصویرهایی که به آن ها علاقه دارید را چاپ نموده و با تهیه یک قاب مناسب، از آن ها برای تزئین قسمت ورودی خانه بهره ببرید. این ایده یکی از ساده ترین راهکارهایی است که می توانید از آن برای طراحی این قسمت استفاده نمائید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های شاد می باشد. این کار نه تنها نتیجه خوبی در پی خواهد داشت بلکه بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه زیادی دررا دربرنمی گیرد.

طراحی مدرن اتاق کودک

برای طراحی اتاق کودک به سبک مدرن، باید ایده های هوشمندانه ای برای اجرا در نظر داشته باشید. برای این کار بهتر است از رنگ های روشن استفاده نموده و رنگ های گرم و سرد را در کنار هم بهره ببرید. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های پاستیلی می باشد. این رنگ ها نه تنها باعث ایجاد شادابی و سرزندگی می گردد بلکه آرامش نیز ایجاد می نماید. برای طراحی اتاق کودک می توانید از الگوهای بچگانه نیز استفاده نمائید.

طراحی مدرن اتاق خواب

اتاق خواب یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای به شمار می آید. زیرا این اتاق یکی از مکان هایی است که افراد بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند و از آن برای استراحت و حتی دورهمی با دوستان استفاده می نمایند. بنابراین طراحی اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای طراحی اتاق خواب می توانید از ایده های شخصی خود بهره ببرید. زیرا این اتاق به نوعی حریم خصوصی شما بوده و باید به گونه ای طراحی گردد که به شما حس خوشایندی بدهد. برای طراحی اتاق خواب استفاده از روتختی مناسب را نباید فراموش کنید، زیرا روتختی مناسب تاثیر زیادی در زیبایی اتاق خواب شما خواهد گذاشت. برای رنگ آمیزی دیوارها بهتر است از رنگ های خنثی استفاده نموده و در کنار آن از المان های تزئینی در رنگ های مختلف بهره ببرید. استفاده از الگوهای مختلف و کاغذ دیواری طرح دار نیز از ایده هایی است که می توانید در طراحی اتاق خواب به سبک مدرن از آن استفاده نمائید.

طراحی مدرن حمام

در طراحی حمام به سبک مدرن، ابتدا باید رنگ مناسب و دلخواه خود را انتخاب نمائید. پیشنها ما به شما استفاده از تم ساحلی می باشد. برای ایجاد چنین تمی از رنگ سفید و رنگ آبی بهره ببرید. شما می توانید برای انجام این کار از کاشی های سفید یا آبی استفاده نمائید. استفاده از شلف در حمام را نباید فراموش کنید. از این شلف ها می توانید برای قرار دادن وسایل تزئینی مناسب بهره ببرید. استفاده از کابینت حمام که در زیر روشویی تعبیه می شوند نیز از جمله ایده های کاربردی می باشد. از این کابینت ها می توان برای قرار دادن وسایل اضافه حمام مانند شامپو و صابون های اضافه و حتی حوله استفاده کرد. در طراحی مدرن نورپردازی حمام نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در مبحث نورپردازی حمام در ما مفصلا به بیان این نکته پرداخته ایم.

طراحی مدرن نما بیرونی خانه

به طور قطع نما بیرونی خانه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اولین قسمت از هر خانه ای که افراد در هنگام ورود خانه با آن روبرو می شوند، این قسمت می باشد. بنابراین طراحی قسمت بیرونی می تواند تاثیر بسزایی در هنگام ورود افراد به خانه داشته باشد. برای طراحی این قسمت از خانه بهتر است از رنگ های جذاب و طیف رنگی تیره استفاده گردد. استفاده از رنگ های گرم مانند رنگ قرمر نیز می تواند از ایده های کاربردی باشد. چرا که رنگ های گرم حس مهمان نوازی را در افراد القا می نماید. استفاده از الگوهای چشم نواز نیز می تواند برای طراحی قسمت بیرونی خانه مناسب باشد.

نکات کلی در طراحی به سبک مدرن

طراحی مدرن یکی از رایج ترین انواع طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. امروزه افراد زیادی تمایل دارند از این سبک برای طراحی خانه های خود استفاده نمایند. نکات کلی که در طراحی مدرن باید در نظر داشته باشید عدم استفاده از وسایل زیاد در خانه و در نتیجه ایجاد هرج و مرج می باشد. استفاده از گیاهان در طراحی مدرن از صندلی ویژه ای برخوردار است. از دیگر نکته هایی که در هنگام طراحی به این سبک باید در نظر داشته باشید استفاده از نور طبیعی در تمامی قسمت های خانه می باشد. در طراحی مدرن سعی کنید بیش تر از رنگ های خنثی استفاده نمائید. با نگاهی به مجله های دکوراسیون داخلی نیز می توانید ایده های مناسبی در جهت اجرا پیدا کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 628

به "ایده های طراحی خانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی خانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید