انتقاد از محدودیت زمانی فیلم کوتاه در فجر، جشنواره الگوساز است

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری فیلم های کوتاه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور ندا جبرائیلی بازیگر فیلم کوتاه رورانس، الهام مشخص طراح لباس رورانس، محمد کارت کارگردان و آبان عسگری نویسنده بچه خور، برگزار گردید.

انتقاد از محدودیت زمانی فیلم کوتاه در فجر، جشنواره الگوساز است

محمد کارت کارگردان بچه خور در ابتدای این نشست گفت: جشنواره فیلم فجر برای من بسیار مهم است چرا که یک رویداد فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و برای کارگردانان می تواند الگوساز باشد، این سومین حضور من در جشنواره فیلم فجر است.

آبان عسگری هم بیان نمود: 3 سال پیش ایده ای داشتم که پایه کلی آن همین داستان بود، مغز من با مسائل اجتماعی شکل گرفته بود و در نهایت تصمیم گرفتیم این پروژه را بسازیم.

ندا جبرائیلی بازیگر رورانس در ادامه این نشست گفت: کارگردان این فیلم در جشنواره سانتاباربارا حضور دارد و نتوانست در این نشست حضور داشته باشد.

الهام مشخص طراح لباس رورانس نیز بیان نمود: فضای تئاتر و فضای بیرون از تئاتر این فیلم احتیاج به طراحی متفاوتی داشت و سعی کردیم فضای پشت صحنه تئاتر را به درستی نشان دهیم.

محمد کارت گفت: احساس می کنم جامعه ای که روی آن تمرکز دارم طبقه متوسط رو به پایین و هنجارشکن هستند و من خودم بچه جنوب شهر هستم و این جنس فیلم را دوست دارم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید نمود: سینما زمانی برای من جذاب است که وحشی تر باشد و سینمای ما نیز باید پرکشش و پراسترس باشد و کوشش می کنم فیلمم یقه مخاطب را بگیرد و وحشی گونه اما به نه به معنای با خشونت، او را سرجایش بنشاند.

وی ادامه داد: در این فکر هستم که نسخه بلند یک فیلم در همین قالب را بسازم، البته اگر بخواهم فیلم بلند بسازم.

کارت بیان نمود: زندگی را با مستند بیشتر یاد گرفته ام و مستندسازی در سینما بیشتر به من یاری می نماید. در دوره مستندسازی با بچه هایی آشنا شدیم که زندگی آن ها بسیار تلخ و غیرقابل باور بود. این فیلم با پژوهش ساخته شده است و آن را از من باور کنید.

وی درباره قوانین جشنواره فیلم فجر برای حضور فیلم های کوتاه گفت: قانون جشنواره برای حضور فیلم کوتاه محدودیت زمانی دارد امیدوارم این قانون تغییر کند تا فیلم های بیشتری بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند. بهتر است یا محدودیت زمانی برداشته گردد و یا هیات انتخابی برای انتخاب فیلم هایی که اولین نمایششان در این جشنواره باشد، ایجاد گردد.

کارت در خاتمه گفت: از ابتدا 2 نسخه برای بچه خور آماده نموده بودم، یک نسخه که زمان آن 15دقیقه بود که در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد و یک نسخه برای حضور جهانی فیلم داشتیم، دوستانی که از حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر انصراف دادند، نتوانسته بودند نسخه کوتاه تری از فیلم خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 145

به "انتقاد از محدودیت زمانی فیلم کوتاه در فجر، جشنواره الگوساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از محدودیت زمانی فیلم کوتاه در فجر، جشنواره الگوساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید