آمریکا درباره پرونده راب مالی اطلاع رسانی می نماید

به گزارش هولی، ایسنا نوشت: یک نشریه آمریکایی در گزارشی اظهار داشت که وزارت امورخارجه این کشور پس از درخواست های مکرر قانون گذاران جمهوری خواه پایان قرار است به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با پرونده راب مالی گزارش دهد.

آمریکا درباره پرونده راب مالی اطلاع رسانی می نماید

نشریه پولتیکو گزارش داد: پس از تصمیم دولت بایدن برای برکناری راب مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و تهدید قانونگذاران ارشد به احضار مقامات دولت، وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با این پرونده به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اطلاع رسانی خواهد نمود.

به گفته یکی از دستیاران یک کمیته جمهوری خواه که به علت حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان موافقت وزارت امورخارجه را برای برگزاری نشست توجیهی در هفته جاری به دست آورد.

وزارت امورخارجه آمریکا نیز تأیید کرد که برنامه ریزی برای جلسه توجیهی در پاسخ به سؤالات قانون گذاران درباره راب مالی در حال اجرا است، اما از ارائه جزئیات در خصوص زمان بندی یا محتوای دقیق آن خودداری کرد.

رابرت مالی که یک دیپلمات حرفه ای به شمار می آید در چندین دولت دموکرات خدمت نموده است و در دولت بایدن روی بازگرداندن توافق هسته ای 2015 با ایران کار می کرد. او در بهار سال جاری در بحبوحه تحقیقات در خصوص اینکه آیا باید به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد یا نه به مرخصی اجباری فرستاده شد. اما دولت در اواخر ماه ژوئن زمانی که اخبار مربوط به تحقیقات FBI درباره او و لغو مجوز امنیتی اش علنی شد، آن را به مرخصی تمام وقت و بدون حقوق تبدیل کرد.

قانون گذاران جمهوری خواه به شدت دولت را هدف انتقاد قرار داده اند که هم به مالی اجازه داده است پس از تعلیق مجوز امنیتی اش به علت تحقیقات همچنان به کار در وزارت امورخارجه ادامه دهد و هم اینکه آنها را برای چندین هفته در بی اطلاعی نگه داشته است.

به نوشته پولتیکو، مایکل مک کال پیشتر تهدید نموده بود که اگر وزارت امورخارجه توضیحات لازم را درباره راب مالی ارائه ندهد، مقامات این وزارت خانه را احضار خواهد نمود. وی تعیین ننموده است که آیا تهدید خود را کنار می گذارد، یا نه و ممکن است تا بعد از جلسه توجیهی تصمیم گیری نکند.

وزارت امور خارجه آمریکا به طور علنی درباره آنچه که باعث جدایی راب مالی از شغلش شده، اعترافی ننموده و مالی نیز انجام تخلف را رد نموده است.

مک کال بدون ارائه شواهد، این سوال را مطرح نموده که آیا مالی ممکن است اطلاعات و اسرار را به دشمن خارجی ما منتقل نموده باشد؟ و بعلاوه گفت که چنین اقدامی از نظر من خیانت خواهد بود.

راب مالی پیشتر گفته بود که به او اعلام شده، مجوز امنیتی اش در دست آنالیز است اما اطلاعات بیشتری به او داده نشده است. وی در پاسخ به سوالی درباره این ماجرا گفت: من می دانم که هیچ کاری برای به خطر انداختن منافع امنیت ملی ایالات متحده انجام نداده ام و کاملاً مطمئن هستم که این موضوع به طور مثبت حل خواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2289

به "آمریکا درباره پرونده راب مالی اطلاع رسانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درباره پرونده راب مالی اطلاع رسانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید