آشنایی با مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان، تصاویر

به گزارش هولی، یکی از نقاط بسیار خوش آب و هوای زنجان، منطقه تفریحی گردشگری ائل داغی است.

آشنایی با مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان، تصاویر

مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان که به مجموعه تفریحی گاوازنگ و بام زنجان هم معروفیت دارد در شمالی ترین نقطه شهر و در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است.

این مجموعه یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه های زنجان و از اصلی ترین مراکز تفریحی این شهر به تعداد می رود که اهالی شهر زنجان در بیشتر روزهای تعطیل و غیر تعطیل برای گذراندن اوقات خوش به این مکان می فرایند. منطقه ای کوهستانی با مناظری بی بدیل و وجود سد گاوازنگ و منظره زیبای شهر به جاذبه این مجموعه افزوده است.

کوه گاوازنگ از مهم ترین ارتفاعات زنجان است و با آغاز فصل بهار به منطقه ای ایده آل برای دوستداران طبیعت تبدیل می گردد. ارتفاع این کوه 1850 متر و قله آن 2000 متر ارتفاع دارد.

سد گاوازنگ زنجان

از ائل داغی به سمت کوه های بلند قامت زنجان حرکت می کنیم.بعد از پیمودن 2 کیلومتر راستا آسفالته به سدی زیبا با در وسط کوه می رسیم.سدی که به خشکی کوهستان زندگی دوباره بخشیده است.از آب این سد برای آبیاری درختان کاشته شده در پایه کوه ها استفاده می گردد.

از تاج سد به سمت بالای کوه که راستای است آسفالته می رویم.جاده ای پر پیچ و خم در میان کوهستان که هر قدم که به سمت بالای کوه ها می رویم شهر نمایان تر می گردد. این منطقه مورد توجه جهانگردان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی است که می خواهند از شلوغی های شهر دو بمانند چرا که کوهپیمایی در کوه ائل داغی بسیار لذتبخش خواهد بود.

امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه گاوازنگ

در این منطقه امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله کافی شاپ و رستوران، قایق سواری، آبشار مصنوعی، در زیر آلاچیق و... وجود دارد و در سال های اخیر هم افزودن امکانات بیشتری مثل پیست دوچرخه سواری، آمفی تئاتر، مجموعه ورزشی و لند مارک در رشد این منطقه و جذب جهانگرد بسیار موثر بوده است.

مجموعه ائل داغی مکانی برای برگزاری جشنواره ها

در این مجموعه رفاهی و جهانگردی هر سال شاهد برگزاری جشنواره های مختلفی هستیم. از مهمترین آنها می توان به جشنواره آش که یکی از با سابقه ترین جشنواره های غذایی کشور است، جنشنواره صنایع دستی و... اشاره نمود.

اگر قصد سفر به زنجان را دارید پیشنهاد می کنیم یک روز را به گردش در تفرجگاه های طبیعی ائل داغی که در سه کیلومتری مرکز زنجان واقع شده است، اختصاص دهید و از طبیعت زیبای آن استفاده کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1777

به "آشنایی با مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مجموعه تفریحی و کوهستانی ائل داغی زنجان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید