آبشار آلاشور نوشهر

به گزارش هولی، هر یک از روستاهای آن از زیبایی بی نظیری برخوردار می باشد به طوریکه سالانه بسیاری از جهانگردان از آن دیدن کرده و به طبیعت سبز آن پناه می برند . یکی از روستاهای دیدنی و جهانگرد پذیر نوشهر ، روستای ساحلی - جنگلی نجار ده می باشد.ارتفاع این آبشار در حدود 32 متر است و در دل جنگلهای جنوب روستا واقع شده است. آبشار در درون دره ای به شیوا دره یا دره مور و در ارتفاع 596 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

آبشار آلاشور نوشهر

سوای زیبایی که این آبشار از آن برخوردار است، محلی که این آبشار در آن واقع است، جذابیت های زیادی دارد. این آبشار در دل جنگل های شهر نوشهر قرار گرفته است.آبشار آلاشور و منطقه قرارگیری آن در حوزه استحفاظی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع شده است. با توجه به این مسئله گونه های گیاهی و جانوری با ارزشمند این منطقه از آسیب های زیست محیطی مصون مانده اند.آبشار الاشور روستای نجارده مازندران مربوط به دوره کرتاسه تا کوارترنری و 3 اثر دریاچه چورت، درخت چنار کهنسال روستای کینج با قدمت 700 تا 750 سال و درخت کهنسال حسینیه روستای اسبو کلا با قدمت 400 تا 450 سال در استان مازندران در فهرست آثار ملی طبیعی ایران به ثبت رسیده است .

نحوه دسترسی به آبشار آلاشور

برای رسیدن به آبشار می بایست به جنگل های جنوبی روستای نجار ده رفته و با 20 دقیقه پیاده روی به آبشار برسید . راستا دیگری نیز وجود دارد که می بایست از روستای توسکا پوشکا وارد دره شده و از دیدن آبشار لذت ببرید .کافی است از روستای نجارده وارد جاده خاکی شده و پس از ورود به جنگل های جنوبی این منطقه و حدود 20 دقیقه پیاده روی سبک به آبشار آلاشور با شکوه برسید . همچنین از سمت روستای توسکا پوشکا میتوان مستقیم وارد دره شد و راستا را تا آبشار ادامه داد.

در این منطقه 21 آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد که مهمترینش آبشار نجارده است.

اطلاعات تکمیلی لازم:

بهترین زمان سفر: بهار، تابستان، پاییز

طول آبشار: 32 متر

محل دسترسی: روستای نجارده

فاصله روستای نجارده تا نوشهر: 12 کیلومتر

نزدیک ترین فرودگاه: نوشهر

نیاز به پیمایش: دارد (شیب تند)

نیاز به راهنما: وجود دارد

آنتن دهی: تا قبل از جنگلبانی وجود دارد

مدت زمان تقریبی بازدید: 3 الی 5 ساعت

اقامتگاه در نزدیکی جاذبه: ندارد

جاذبه های دیدنی اطراف: خیرودکنار

منبع:سیـری در ایـران

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2124

به "آبشار آلاشور نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آلاشور نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید