10 منظره طبیعی سیاه رنگ

به گزارش هولی، علاوه بر مناظر باشکوه و رنگارنگ، مناظری جذاب با رنگ بندیهای تیره و سیاه نیز وجود دارند که اغلب در مناطق آتشفشانی مانند ایسلند و هاوایی یافت می شوند. اما با این وجود گاهی غافلگیری هایی نیز وجود دارد. با خبرنگاران همراه باشید.

10 منظره طبیعی سیاه رنگ

مقاله های مرتبط:

  • دره وایمی آ، دره شگفت انگیز در هاوایی
  • برترین سفرهای سیاحتی به جزیره هاوایی

10. حفاظت گاه استانی لاپایونیا (La Payunia Provincial Reserve)، آرژانتین

حفاظت گاه طبیعی لاپایونیا به خاطر داشتن مخروط های آتشفشانی و محیط های خشک بیشماری شهرت دارد که چشم اندازهای فرازمینی را به وجود آورده اند. این ناحیه همچنین زیستگاه انواع مختلفی گونه گیاهی و جانوری است که از آن جمله می توان به فلامینگو ها، کرکس آمریکایی و مارهای زهردار اشاره نمود. این پارک تقریبا وسعتی به اندازه جزیره Rhode دارد و حدود 150 نفر در آن زندگی می نمایند. بهتر است با شرکت در تورهای هدایت که با پیاده روی و رانندگی بهترین نقاط پارک را به شما معرفی می نمایند، از این منطقه بازدید کنید. طی این تورها، گردشگران می توانند از دشت های عجیب و غریب بازالتی، پامپا نگرا (دشتی از گدازه سیاه) و پامپا روژا (صفحه ای از گدازه قرمز) دیدن نمایند.

9. رینیس درانگار (Reynisdrangar)، روستای ویک آی میردال (Vík í Mýrdal)، ایسلند

رینیس درانگار یک پشته دریایی مرموز بازالتی است که روی ساحل جنوبی کشور ایسلند قرار گرفته است و روی خط ساحلی رینیسفارا (Reynisfjara) پراکنده شده است. طبق اساطیر و باورهای ایسلندی این منطقه در واقع لاشه یک کشتی ترول (غول و جن افسانه ای ساکن غار) است. ساحل سیاه شنی محیط های اطراف را تحت اختیار گرفته که خود منشا آتشفشانی دارد. ضمناً، بعضی از صخره های بازالتی از ستون های شش ضلعی ساخته شده اند که البته این پدیده در ایسلند غیر معمول نیست. اگر عکاس باشید، می توانید در این مکان عکس هایی خیره نماینده ثبت کنید.

مقاله های مرتبط:

8. وستراهورن (Vestrahorn)، استاکسنس (Stokksnes)، ایسلند

وستراهورن، یکی از اولین سکونت گاه های ایسلند است که در این منطقه قرار گرفته است. این کوه 454 متری مشرف به اقیانوس اطلس و دماغه استاکسنس است. از ویژگی های آن می توان به تل شنی گدازه ای خیره نماینده ای اشاره نمود که توسط نیروهای طبیعی آب و باد شکل گرفته است. این ناحیه در میان عکاسان محبوبیت بالایی دارد چرا که به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. خورشید، مه، امواج و این تپه های سیاه رنگ به واقع منظره ای چشمگیر خلق نموده اند. همچنین شن شفاف و آینه مانند محدوده کوهستانی از این محل مکانی مرموز ساخته است. بدون شک وستراهورن یکی از بهترین نقاطی است که در سفر به ایسلند باید ببینید.

7. ماونا لوا، هاوایی

ماونا لوا با 9,170 متر بلندی (اندازه گیری از پایه آن در کف اقیانوس تا دهانه ) بزرگ ترین آتشفشان روی زمین است. این آتشفشان ها هنوز هم هاوایی را شکل می دهند. کیلوا فعال ترین آن ها و لویهی (Loihi) آتشفشانی است که زیر دریا قرار گرفته است و جریان های گدازه ای آن در اقیانوس فوران می نماید. به طور کلی از آنجایی که هاوایی منشاء آتشفشانی دارد، می توان آن را بهترین مکان برای تجربه تماشای قدرت این پدیده طبیعی دانست. فوران های مکرر آتشفشانی، مناظر شگفت انگیز و پوشش گیاهی حیرت انگیز، از هاوایی مکانی فراتر از یک بهشت ساحلی ساخته اند.

6. آبشار اسکگوافوس (Skógafoss)، ایسلند

آبشار اسکگوافوس را می توان در جنوب رودخانه اسکگو پیدا کرد. آبشار مذکور ریزشگاهی به ارتفاع 60 متر و پهنای 25 متر دارد و از صخره های شیب داری که پوشیده از خزه سبز است، پایین می ریزد. چنین شرایطی آن را تبدیل به یکی از بزرگ ترین آبشارهای ایسلند می نماید. طبق افسانه های این کشور، یک وایکینگ، گنیجینه ای ارزشمند را در غار پشت آبشار مخفی نموده است. با این وجود، دلایل دیگری برای بازدید از این مکان وجود دارد. علاوه بر طبیعت زیبای این ناحیه، پخش شدن قطرات آب آبشار باعث به وجود آمدن رنگین کمان می گردد که از این آبشار جاذبه ای منحصر به فرد می سازد.

5. لندمانالائوگار (Landmannalaugar)، ایسلند

باز هم ایسلند و باز هم جاذبه ای منحصر به فرد در این کشور زیبا که هر ماجراجویی را شیفته خود می نماید. واقع در جنوبی ترین بخش مناطق کوهستانی ایسلند می توان مقصدی محبوب و شگفت انگیز را پیدا کرد که لندمانالائوگار نام دارد. این ناحیه به خاطر کوه های رنگارنگ ریولیت، دشت های گدازه ای و آتشفشان هلکا شهرت دارد. پیاده روی در این سرزمین وسیع با تنوعی حیرت انگیز از نظر زمین شناسی تجربه ای فراموش نشدنی را رقم می زند که به هیچ وجه نباید از دست داد. به علاوه آژانس های گردشگری برای مسافران امکان اسب سواری در طول تابستان را فراهم می آورند که تجربه ای مضاعف را برایتان رقم می زند. تصاویر تا حدودی این مناظر خیره نماینده دور افتاده را که توسط نیروهای طبیعت شکل گرفته اند، به تصویر می کشند.

4. ساحل پانالویو (Punaluʻu Beach)، جزیره بزرگ، هاوایی

پانالویو که به عنوان ساحل بلک سند (شن سیاه) هم شناخته می گردد، یکی از مکان های غیر معمول در هاوایی است که به خاطر بهشت سفید شنی اش شهرت دارد. با این وجود، جزیره های اقیانوس آرام طبیعتی آتشفشانی دارند. از این رو، جریان گدازه باعث رنگ سیاه این ساحل شده است. بنابراین شن های این مکان طبیعتی بازالتی دارند. خوشبختانه ناحیه ای وجود دارد که می توانید برنامه تفریح و پیک نیک را بریزید و یک روز به یاد ماندنی را کنار دریا سپری کنید. جالب اینکه بیشتر اوقات می توانید لاک پشت های غول پیکر دریایی را ببینید که برای دریافت حمام آفتاب به ساحل آمده اند. گفته می گردد که تجربه لمس این شن های سیاه زیر پاهایتان بسیار منحصر به فرد است. بنابراین اگر زمانی به هاوایی سفر کردید، فرصت بازدید از این مکان را از دست ندهید.

3. کلیماتو (Kelimutu)، جزیره فلورس (Flores)، اندونزی

کلیماتو آتش فشانی است که 3 دهانه ی دریاچه ای شگفت انگیز در قله اش دارد. آب های این دریاچه ها به رنگ های قرمز، سبز یا آبی خودنمایی می نمایند. بومی های جزیره فلورس بر این اعتقاد هستند که این دریاچه ها استراحتگاه ابدی اجدادشان است. طبق سنت و اعتقاد، رنگ آب دریاچه ها مربوط به خلق و خوی ارواح است. هیچ کس نمی تواند رنگ این آب ها را پیش بینی کند چرا که گاهی به رنگ سیاه و سفید تغییر می نمایند. علت این تغییر رنگ ، دودی است که از آتش فشان و بر اثر فعالیت های شیمیایی ایجاد می گردد. بدون شک این مکان، نقطه ای منحصر به فرد روی این کره خاکی است. به علاوه پارک ملی که آتش فشان در آن واقع شده است، ارزش بازدید بالایی دارد.

2. گذرگاه ساحلی جیانت، شهرستان آنتریم، ایرلند

گذرگاه ساحلی جیانت را می توان گنجینه ای ملی دانست. 40,000 ستون شکل گرفته بازالتی این مکان توسط یونسکو محافظت می گردد. این جواهر طبیعی در نتیجه فوران های آتشفشانی شکل گرفته است، اما به مدت چند قرن تصور مردم بر این بود که غول هایی که به جاده احتیاج داشتند، چنین سازه های را پدید آورده اند! شما می توانید با استفاده از قطار، اتوبوس و اتومبیل به این ناحیه سفر کنید و در طول راستا از تماشای مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. یک پارکینگ کنار مرکز بازدیدنمایندگان، انجام سفر با اتومبیل شخصی را راحت نموده است.

1. آبشار اسوارتیفوس، پارک ملی اسکافتافل (Skaftafell)، ایسلند

اسوارتیفوس یا بلک فال، آبشاری منحصر به فرد در کشور ایسلند است که بخشی از شگفتی های طبیعی این کشور محسوب می گردد. این آبشار به خاطر وجود ستون های بازالتی در اطرافش به وجود آمده است. این ستون ها طی دوره ای طولانی پس از اینکه گدازه آتشفشانی صخره ها را پوشاند، تحت تاثیر حرارت آهسته اما مداوم بازالتی شکل گرفت. ظاهر فراواقعی این آبشار الهام بخش معماری ایسلند شده است. کلیسای Hallgrímskirkja و تئاتر ملی این کشور، مشهورترین مثال هایی از این دست هستند که به خوبی با مناظر زیبای ایسلندی ادغام شده اند. اگر از پارک ملی اسکافتافل بازدید کردید، به هیچ وجه تماشای این جواهر طبیعی را از دست ندهید، چرا که اغلب راستاهای پیاده روی از این مکان آغاز می شوند.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 537

به "10 منظره طبیعی سیاه رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 منظره طبیعی سیاه رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید