کوله های شناور؛ کیف هایی که وزن کالاها را به حداقل می رساند

به گزارش هولی، کوله های شناور، با ساختار خاص و ویژه خود، وزن و فشاری که روی کاربر می آید را به حداقل می رسانند. با معرفی این کیف های مجذوب کننده همراه خبرنگاران باشید.

کوله های شناور؛ کیف هایی که وزن کالاها را به حداقل می رساند

برای کسانی که از پیاده روی و سفر با کوله پشتی لذت می برند، به احتمال خیلی زیاد شنیدن نام کوله های شناور می تواند خیلی جالب باشد. این کوله های تازه که برای اولین بار در جهان مطرح شده اند، سنگینی بار را برای کسانی که می دوند و قدم می زنند، به ترتیب تا 86 و 82 درصد کاهش می دهد. این کوله های شناور که به آن ها هاورگلاید (HoverGlide) هم گفته می گردد، با ویژگی های خاصی که دارد، فشار ناشی از سنگینی بار روی گردن، کمر، شانه ها و زانوها را هنگام دویدن، پیاده روی، سفر و مواردی این چنینی، تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

کوله های شناور، از دو فریم مختلف و یک سیستم تعلیق ویژه بهره می برند، سیستمی که فناوری بار معلق نام دارد. این سیستم از دو فریم مختلف بهره می برد. یکی از این فریم ها ثابت است و روی کمر کاربر قرار می گیرد و دیگری، فریمی متحرک است، روی فریم ثابت سوار شده و در پی حرکت کاربر و فریم ثابت، به حرکت درمی آید. فریم متحرک با یک مکانیزم کاهنده ضربه به فریم ثابت وصل شده و همین، باعث می گردد تا ارتفاع کوله از سطح زمین، یک اندازه ثابت را داشته باشد و تحرک کاربر، تغییری در آن ایجاد نکند.

کوله های هاورگراید یا همان شناور، در دو فریم با سایزهای 24 و 20 اینچی، در دسترس هستند. کوله 24 اینچی، Trekker نام دارند؛ حجمی معادل با 55 لیتر را اشغال می نماید و 9 پوند (حدودا 4 کیلوگرم) وزن دارد. فریم کوچک تر اما در سه پوسته مختلف و قابل تعویض عرضه می گردد؛ پوسته 28 لیتری Commuter و پوسته های 30 لیتری Hiker و Tactical که هرکدام با توجه به کلاهایی که در آن ها قرار می گیرد، چیزی بین 5.5 تا 7 پوند (2.5 تا 3.5 کیلوگرم) وزن خواهند داشت.

کوله های هاورگلاید در کمپانی لایتنینگ پکس (Lightning Packs) ساخته می شوند؛ این کمپانی به وسیله دکتر لاورنس روم (Lawrence Rome) تاسیس شده است؛ روم یک متخصص عضلات و استاد دانشگاه پنسیلوانیا است و هنگامی که یگان تحقیقاتی نیروی دریایی از وی درخواست کردند تا به آن ها در تحقیقاتشان یاری کند، نتیجه به خلق کوله های شناور انجامید چرا که تیم تحقیقاتی یگان ویژه نیروهای دریایی، در پی خلق چیزی بودند که از وزن و سنگینی که سربازانشان هنگام حمل ادوات جنگی تحمل می نمایند، کم کند. روم در این باره می گوید:

هاورگلایدها به اندازه زیادی وزن و فشار ناشی از حمل بار کوله پشتی هنگام قدم زدن و حتی دویدن را کم می نماید. هرچقدر که این فشار کمتر باشد، اندازه انرژی که یک سرباز باید برای حمل بار مصرف کند هم کمتر می گردد و این موضوع، بازدهی او را بالاتر می برد و عملکردش را بهبود می بخشد.

کمپین حمایت اقتصادی (Kickstarter) برای فراوری هاورگلاید شروع شده و با رسیدن به 75 هزار دلار یا 63,623 یورو، ساخت این کیف ها به صورت رسمی و عمده شروع خواهد شد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1979

به "کوله های شناور؛ کیف هایی که وزن کالاها را به حداقل می رساند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوله های شناور؛ کیف هایی که وزن کالاها را به حداقل می رساند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوله های شناور؛ کیف هایی که وزن کالاها را به حداقل می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید