پیدا شدن جسد یک قلاده پلنگ در جنگل های کلاله

به گزارش هولی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: جسد یک قلاده پلنگ امروز پنجشنبه در منطقه جنگلی دره شمالی خدر اولیا شهرستان کلاله در شرق استان پیدا شد.

پیدا شدن جسد یک قلاده پلنگ در جنگل های کلاله

محمود صبور در مصاحبه با ایرنا گفت: ماموران محیط زیست در حال انتقال لاشه این پلنگ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند تا با انجام آزمایش و رادیولوژی علت مرگ را تعیین نمایند.

وی اضافه نمود: بر اساس اطلاعات اولیه جسد کشف شده متعلق به یک پلنگ جوان نر است.

استان گلستان با اقلیم متنوع و مساحتی بالغ بر 20 هزار کیلومتر مربع و 1.9 میلیون نفر جمعیت؛ همزمان ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و کویر را با هم دارد و به همین علت از تنوع گیاهی و جانوری برخوردار است.

این استان شمالی از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده ای از پرندگان همانند مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ و مرال نیز از مهمترین گونه های جانوری این استان هستند که در زیستگاه های طبیعی آن از جمله در پارک ملی گلستان زیست می نمایند.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره جای داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1961

به "پیدا شدن جسد یک قلاده پلنگ در جنگل های کلاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن جسد یک قلاده پلنگ در جنگل های کلاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید