ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، مرضیه سی سی پور اضافه کرد: آنالیز نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان از پنجشنبه تا دوشنبه هفته جاری است که این ناپایداری ها به صورت وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در بعضی نقاط و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در اکثر نقاط استان خواهد بود.

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

وی در مورد تأثیرات دریایی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا روز دوشنبه خصوصا روزهای آدینه و شنبه وزش باد شدید شمال غربی(با سرعت بیش از 45 کیلومتر در ساعت) در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مواج شدن دریا با ارتفاع موج بیش از 180 سانتیمتر پیش بینی می گردد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در مورد تاثیرات بارشی گفت: روز پنجشنبه در بعضی نقاط غربی و جزایر خلیج فارس و روز آدینه تا اوایل شنبه نیز در بعضی نقاط شرقیو شمالی استان و تنگه هرمز بصورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق خواهد بود.

سی سی پور در زمینه تاثیرات دمایی با بیان اینکه استقرارتوده هوای سرد از آدینه تا دوشنبه و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و شمالی وجود دارد، توصیه کرد: با توجه به نامساعد شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی تمهیدات لازم به ویژه در بنادر غربی استان صورت پذیرد .

وی در سرانجام گفت: با توجه به افت محسوس دما اقدامات لازم جهت جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 132

به "ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید