مردم با آبشار فاضلاب در رودخانه کارون عکس می گیرند

به گزارش هولی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه اکنون ورود فاضلاب به رودخانه کارون به صورت آبشاری شده است، گفت: در این مقطع پذیرفته ایم که فاضلاب به رودخانه کارون وارد شود اما حداقل علنی نباشد. کم کم مردم فکر می کنند در رودخانه کارون آبشار ایجاد کرده ایم و با آن عکس می گیرند.

مردم با آبشار فاضلاب در رودخانه کارون عکس می گیرند

به گزارش خبرنگاران، کیامرث حاجی زاده در جلسه ای که امروز (9 مهرماه) در خصوص معین تکلیف مدیریت شهری رودخانه کارون و هرس درختان متداخل شبکه توزیع برق اهواز برگزار گشت، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری به خوبی در خصوص هرس درختان کار کرده است اما باید بدانیم که همه درختان در حوزه شهرداری نیستند و باید صنایعی مانند نفت، فولاد و شرکت های وابسته به این صنایع، دانشگاه علوم پزشکی و چمران که حجم عظیمی از درختان کونوکارپوس را به خود اختصاص داده اند در این زمینه کار کنند. اینکه حتما باید مدیریت بحران استان وارد کار شود آفت بزرگی است.

وی با بیان اینکه کونوکارپوس تنها یکی از مؤلفه های بروز مسائل تنفسی است، گفت: به کونوکارپوس ظلم گشته است. در کنار صد مولفه دیگر آلودگی هوا کونوکارپوس تنها زمانی که در فصل بارندگی به گل دهی برسد می تواند یکی از مؤلفه های آلرژی و بیماری های تنفسی باشد. باید برای پیشگیری از مسائل تنفسی در این زمینه کار شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان مطرح نمود: متولی هرس درختان شهرداری است و باید ارگان های دیگر در این زمینه یاری کنند. سال گذشته به دلیل عدم عدم هرس برخی درختان و یا خوب هرس نکردن درختان پس از وقوع طوفان قطعی برق داشتیم.

وی بر لزوم تشکیل کمیته ای در خصوص هماهنگی هرس درختان تاکید کرد و گفت: سال گذشته هرس درختان کامل انجام شد و بسیاری از این درختان امسال به گل دهی نمی رسند اما باید حداقل برای آراسته کردن درختان عملیات هرس انجام شود.

حاجی زاده مطرح نمود: پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع تندبادهای بیشتری نسبت به سال گذشته است. همچنین بارندگی از نیمه دوم آبان آغاز می شود که میزان بارندگی از نیمه آبان تا آذرماه بالاتر از نرمال خواهد بود که باید از مسائلی مانند قطعی برق و بستن جاده ها که در سال گذشته ایجاد شد، جلوگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تأکید بر لزوم معین تکلیف رودخانه کارون در مقطع شهرستان اهواز، شرح داد: اگر این رودخانه در استان دیگری بود درآمدزایی زیادی از آن به دست می آوردند اما ما همین میزان آبی که در رودخانه داریم را به فاضلاب تبدیل کرده ایم.

وی افزود: قانون گذار مصوب کرده است ورودی تا خروجی رودخانه ها در شهر به شهرداری تحویل داده شوند و در این جهت باید مسأله کیفیت رودخانه، سواحل گردشگری و برداشت آب شرب در نظر گرفته شود.

حاجی زاده مطرح نمود: به گفته آقای شمسایی رئیس سازمان آب و برق خوزستان بیش از 5 هزار کیلومتر رودخانه در خوزستان وجود دارد که در چندین نقطه از مسیر رودخانه ها فرسایش ایجاد گشته است و روستاها در حال از بین رفتن هستند.

وی بیان کرد: باید یک برنامه جامع برای معین تکلیف رودخانه ها در مقطع شهرستان اهواز داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در جلسه شورای حفاظت کیفی کارون مقرر شد شرکت آب و فاضلاب اهواز دو لوله گذاری انجام دهد اما این شرکت تاکنون به تعهدش عمل نکرده است. ما اکنون در این مقطع پذیرفته ایم که فاضلاب به رودخانه کارون وارد شود اما حداقل علنی نباشد. اکنون لوله ورود فاضلاب به رودخانه کارون به صورت آبشاری گشته است و مردم کم کم فکر می کنند آبشار ایجاد کرده ایم و با آن عکس می گیرند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی پارک های اهواز،گفت: پارکی که سمت منطقه عامری قرار گرفته است به صورت صحیح درختکاری و زه کشی نگشته است و وضعیت اسف باری دارد که باید ساماندهی شود.

حاجی زاده گفت: عملاً تاسیسات پارک ها در دست شهرداری است و باید به شهرداری تحویل داده شوند. اگر سیلاب رخ دهد تأسیساتی که در حوزه رودخانه کارون وجود دارند به معضل تبدیل می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 60

به "مردم با آبشار فاضلاب در رودخانه کارون عکس می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم با آبشار فاضلاب در رودخانه کارون عکس می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید