فعالان گردشگری با برپایی جشنواره هادر شهرهای گردشگری مخالفت کردند

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، دستگاههای مختلف در کشور نمایشگاهها و جشنواره های متعدد خود را در ایامی مانند اردیبهشت و خرداد، مهر و آبان برگزار می نمایند، شاید علتش مناسب بودن فصل و آب و هوا باشد اما در این ایام، گردشگران خارجی فارغ از شلوغی های تابستان و عید نوروز به ایران می آیند.

فعالان گردشگری با برپایی جشنواره هادر شهرهای گردشگری مخالفت کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای همسر دانشجو کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

چون فصل گردش آنها این موقع از سال میلادی است. از آنجا که ایران هتلهای پر ستاره کمی دارد و استاندارد کیفیت خوب هتلی را فقط می توان تا حدوی در هتلهای 5 و 4 ستاره مشاهده کرد؛ تورگردانان سعی می نمایند که گردشگران خارجی را در این دسته از هتلها اقامت بدهند اما همزمانی ورود گردشگر خارجی در این چهار ماه سال با جشنواره ها و نمایشگاههای مختلف و ملی آن هم در شهرهای پر گردشگر اختلالی در فرایند پذیرش گردشگر خارجی وارد نموده است. تورگردانان می گویند در این فصل گردشگران خارجی باید در هتلهای 4 و 5 ستاره اقامت نمایند اما مهمانان جشنواره ها نیز در همین هتلها اقامت دارند پس اتاق خالی کمی در هتلهای خوب پیدا می گردد از سوی دیگر شهرهای پر گردشگر به خاطر همین برنامه ها بسیار شلوغ می گردد درحالی که می توان زمان برگزاری این برنامه ها را تغییر داد.

چند روز پیش تورگردانان جلسه ای را برای رئیس سازمان میراث فرهنگی گذاشتند و مشکلشان را در این زمینه به سلطانی فر گفتند آنها برای نمونه اعلام کردند که در همین مهر ماه سال جاری جشنواره های مختلفی در اصفهان برگزار می گردد که این شهر را پس از ایام عید دوباره با حضور زیاد گردشگران داخلی و خارجی زیادی رو به رو می نماید چون بسیاری از افراد برای این برنامه به اصفهان می فرایند و مهمانان ویژه آن در هتلهای خوب اقامت می نمایند. آنها از سلطانی فر درخواست رسیدگی داشتند و پاسخ گرفتند که پیگیری می گردد.

در این باره، مهدی نریمانی، رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان در تبادل نظر با خبرنگاران از این موضوع اظهار نارضایتی کرد و گفت: برگزاری جشنوارههای بزرگ مانند جشنواره کودک نباید در شهرهای پرگردشگر آن هم در فصل پیک سفر باشد. اگر وزارتخانه ها احتیاجسنجی کند و برای آن برنامه درستی داشته باشد، با مشکل اقامت در اصفهان روبرو نمی شویم.

نریمانی ادامه داد: به دفعات اعلام نموده ایم که چرا همه دستگاه ها برنامه هایشان را در ماه های مهر و آبان برگزار می نمایند، آن هم در این دو ماه که گردشگران زیادی به اصفهان می آیند. یا چرا ماه اردیبهشت که فصل گلاب گیری است، در کاشان و اصفهان سمینار و همایش برگزار میگردد. وقتی سرمایه گذار در اصفهان می خواهد فعالیت کند، تمام طول سال را ارزیابی می نماید نه 120 روز سال را؛ بنابراین برایش توجیه مالی ندارد که در زمینه هتل سازی فعالیت کند. برای سال های آینده به هتل احتیاج داریم، اما این طور نیست که الان ظرفیت هم نداشته باشیم. مشکل ما این است که بعضی از روزهای سال مانند ماههای مهر و آبان در اصفهان با کمبود اتاق روبرو می شویم.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز با تاکید بر این نکته که گردشگران خارجی زیادی پس از توافقات هسته ای به سمت ایران تغییر مقصد داده اند به خبرنگاران گفت: نامه نگاری کردیم مهر ماه در شهر اصفهان به عنوان فصل ورود گردشگران خارجی جشنواره برگزار نگردد، چون گردشگران خارجی در راه هستند هتلها جا ندارد و این ماه دقیقا اوج ورود توریست خارجی به اصفهان است. بنابراین می توان جشنواره ها را به زمان دیگری موکول کرد.

آنچه که فعالان گردشگری به عنوان اعتراض برای همزمانی ورود گردشگران به اصفهان با جشنواره ها و نمایشگاهها در اصفهان مطرح کردند به طور نمونه به جشنواره فیلم و تئاتر کودک منوط می شد اما جشنواره فیلم سال جاری در اصفهان برگزار نمی گردد اما جشنواره تئاتر کودک در همدان برگزار خواهد شد با این وجود فعالان گردشگری همچنان به برپایی جشنواره های متعدد در ایام پیک سفر آن هم در شهرهای پر گردشگر معترض هستند باید دید چقدر به این خواسته آنها با توجه به فرایند رو به رشد گردشگران خارجی به ایران توجه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 694

به "فعالان گردشگری با برپایی جشنواره هادر شهرهای گردشگری مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان گردشگری با برپایی جشنواره هادر شهرهای گردشگری مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید