ظرفیت 777 هزار تنی سورتینگ مرکبات در مازندران

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، عزیزالله شهیدی فر صبح شنبه در شورای برنامه ریزی استان با اشاره به ظرفیت بیش از هزار و 100 تنی سورتینگ های مجاز وغیرمجاز مرکبات در استان گفت: ظرفیت فراوری مرکبات استان دو میلیون و 500 هزار تن است و برای حدود 10 هزار و 700 نفر در سورتینگ های استان اشتغال ایجاد شده است.

ظرفیت 777 هزار تنی سورتینگ مرکبات در مازندران

وی بر لزوم ساماندهی سورتینگ های غیرمجاز در استان تاکید نمود و گفت: در محمودآباد یک واحد، نوشهر دو واحد سورتینگ احتیاج داریم و در مجموع 39 واحد سورتینگ در استان احتیاج است و طی برنامه چهار تا پنج ساله باید ایجاد شده.

وی تعداد سورتینگ های غیرمجاز استان را 256 واحد بدون پروانه گفت و گفت: انبار فنی در همه سورتینگ ها لحاظ شده است و در مجموع 165 انبار فنی در برنامه پنجساله احتیاج داریم و باید انبارهای غیرمجاز ساماندهی شوند.

رئیس کل جهاد کشاورزی مازندران به برنامه های فراروی بخش کشاورزی از جمله برنج اشاره و اضافه نمود: طبق اسناد بالادستی و ظرفیت های موجود استان مازندران، 28 واحد برنج احتیاجمند بهسازی است و یک واحد مدرن نیز باید ایجاد گردد.

شهیدی فر بر لزوم اصلاح ساختار شالیکوبی ها در استان تاکید نمود و گفت: 647 واحد شالیکوبی سنتی و مدرن در استان وجود دارد که باید تا سال 1400 بهسازی و احیا شوند.

رئیس کل جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ظرفیت فراوری شلتوک برنج در شالیکوبی های مدرن را دو برابر شالکوبی های سنتی است وظرفیت کارخانه های مدرن 900 هزار تن است و ظرفیت موجود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن است و 562 هزار تن ظرفیت منفی دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع 20 تا 25 واحد شالیکوبی در استان مازاد وجود دارد توضیح داد: ظرفیت فراوری شلتوک در استان بیش از یک میلیون و 300 هزار تن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 97

به "ظرفیت 777 هزار تنی سورتینگ مرکبات در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت 777 هزار تنی سورتینگ مرکبات در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید