شیخ احمد نشست IOC در لیما را از دست می دهد

به گزارش هولی، رئیس شورای المپیک آسیا نشست پیش روی اعضای کمیته بین المللی المپیک را از دست می دهد.

شیخ احمد نشست IOC در لیما را از دست می دهد

به گزارش خبرنگاران، سایت اینساید دِ گِیمز گزارش داد شیخ احمد الفهد الاحمد الصباح نشست پیش روی اعضای کمیته بین المللی المپیک (IOC) که قرار است در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) در لیما، پایتخت پرو برگزار گردد، را از دست خواهد داد. شیخ احمد کویتی که یکی از تأثیرگذارترین اعضای IOC به شمار می رود، به جای حضور در نشست پیش روی اعضای کمیته بین المللی المپیک در پنجمین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در ترکمنستان حضور پیدا خواهد نمود.

بازی های داخل سالن آسیا که توسط شورای المپیک آسیا - نهادی که ریاست آن برعهده شیخ احمد است - سازماندهی شده، قرار است از تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور) به میزبانی عشق آباد، پایتخت ترکمنستان شروع گردد. انتظار می رود 6 هزار ورزشکار از 65 کشور آسیایی و اقیانوسیه در 21 رشته ورزشی در بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا شرکت داشته باشند.

همچنین انتظار می رود که بیش از 20 تن از مقامات ارشد کشورهای آسیایی روز آدینه 15 سپتامبر (24 شهریور) وارد عشق آباد شوند و شیخ سلمان می خواهد تا به هنگام ورود آنها در این شهر حضور داشته باشد و از این مقامات استقبال کند. شیخ سلمان این موضوع را به اطلاع توماس باخ، رئیس IOC هم رسانده است.

بین لیما و عشق آباد 15 هزار کیلومتر فاصله است و با توجه به نزدیکی زمان برگزاری نشست IOC و بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا او احتمالاً نمی تواند در لیمای پرو حضور پیدا کند. قرار است در نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک رأی به میزبانی پاریس و لس آنجلس از بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 و 2028 داده گردد. این کمیته 94 عضو دارد که انتظار می رود 6 نفر از جمله شیخ احمد این نشست را در لیما از دست بدهند.

اخیراً ریچارد لای، رئیس اتحادیه فوتبال گوام و عضو پیشین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل فساد اقتصادی و عضو کمیته حسابرسی و انطباق فیفا به مدت 90 روز از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد. لای به جرم خود مبنی بر دریافت یک میلیون دلار رشوه از کاندیدای مردود شده فیفا یعنی محمد بن همام و عضو اتحادیه فوتبال کویت و شورای المپیک آسیا یعنی شیخ احمد اعتراف نموده است.

شیخ احمد الفهد الاحمد الصباح که از او به عنوان یکی از قدرتمندترین چهر ه های ورزش دنیا یاد می گردد، در پی این اتهامات، از عضویت در شورای فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا) استعفا کرد. او که رئیس شورای المپیک آسیاست و از سال 1992 هم عضو کمیته بین المللی المپیک (IOC) است، اتهامات وارده به خود در مورد پرداخت رشوه به یکی از اعضای فیفا را رد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 811

به "شیخ احمد نشست IOC در لیما را از دست می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ احمد نشست IOC در لیما را از دست می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید