سفر در زمان و به گذشته ممکن است ، باید دنیا را بچرخانید!

به گزارش هولی، به نظر می رسد سفر در زمان و بازگشت به گذشته در واقع کار نسبتا آسانی است. تنها کاری که باید بکنید این است که دنیا را بچرخانید.

سفر در زمان و به گذشته ممکن است ، باید دنیا را بچرخانید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس الرت، کرت گودل، ریاضیدان معروف، دوست و همسایه آلبرت انیشتین در پرینستون بود. او در خصوص نظریه نسبیت عام انیشتین که فرمولی مدرن برای نیروی گرانش است، کنجکاو شد.

نظریه نسبیت عام، وجود ماده و انرژی را به خمش و تاب برداشتن فضا - زمان و سپس آن خمیدگی و تاب برداشتن را به رفتار ماده و انرژی ربط می دهد.

گودل کنجکاو بود که آیا نسبیت می تواند اجازه سفر در زمان به سوی گذشته را بدهد یا خیر. تئوری انیشتین ظاهرا چارچوبی نهایی برای ماهیت فضا - زمان است و تا آنجا که می دانیم سفر در زمان به گذشته ممنوع است. بنابراین گودل بر این باور بود که نسبیت عام باید به طور اتوماتیک آن را رد کند.

گودل اما کشف کرد که در واقع نسبیت عام با سفر در زمان به گذشته جور درمی آید. ترفندی که باید به کار ببرید این است که دنیا را به حرکت درآورید.

گودل برای اثبات نظر خود یک مدل نسبتا ساده و مصنوعی از دنیا ساخت. این دنیا در حال چرخش است و فقط یک عنصر دارد. آن عنصر یک ثابت کیهانی منفی است که در برابر نیروی گریز از مرکز چرخش مقاومت می نماید تا دنیا را ثابت نگه دارد.

گودل دریافت که اگر مسیر خاصی را در این دنیا در حال چرخش دنبال کنید، می توانید به گذشته خود برسید. برای انجام این کار باید بسیار دور و تا میلیاردها سال نوری سفر کنید، اما می توان آن را انجام داد.

همانطور که سفر می کنید، در چرخش دنیا گرفتار می شوید. این فقط چرخش چیزهای موجود در کیهان نیست، بلکه خود فضا - زمان است. در اصل، چرخش دنیا مسیرهای بالقوه شما را به سمت جلو تغییر می دهد که این مسیرها به همان جایی که شما شروع نموده اید باز می گردند.

شما سفر می کنید و سرعت شما بیشتر از سرعت نور نیست، با این حال خود را همان جایی می یابید که سفرتان را شروع نموده اید: یعنی در گذشته.

بیشتر بخوانید:

  • اتفاق شگفت انگیزی که در سرعتی بالاتر از سرعت نور رخ می دهد!

امکان سفر در زمان به سوی گذشته، پارادوکس هایی ایجاد و درک ما از علیت را نقض می نماید. خوشبختانه، همه مشاهدات نشان می دهد که دنیا در حال چرخش نیست، بنابراین ما از مشکل گودل در سفر در زمان به سی گذشته در امان هستیم.

اما این که چرا نسبیت عام با این پدیده به ظاهر غیرممکن موافق است تا به امروز یک راز به جای مانده است. گودل از مثال دنیا در حال چرخش استفاده کرد تا استدلال کند که نسبیت عام ناقص است، و ممکن است ایده اش هنوز درست باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2215

به "سفر در زمان و به گذشته ممکن است ، باید دنیا را بچرخانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در زمان و به گذشته ممکن است ، باید دنیا را بچرخانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید