سرفیس لپ تاپ 4 در دو مدل با پردازنده AMD و اینتل معرفی خواهد شد

به گزارش هولی، به زودی مایکروسافت از نسل جدید لپ تاپ هایش با نام سرفیس لپ تاپ 4 رونمایی خواهد نمود. با توجه به اطلاعات منتشر شده درباره این عضو جدید خانواده سرفیس که در ماه آوریل معرفی خواهد شد، مایکروسافت تصمیم گرفته این بار علاوه بر اینتل، از AMD هم در تأمین پردازنده محصولش یاری بگیرد.

سرفیس لپ تاپ 4 در دو مدل با پردازنده AMD و اینتل معرفی خواهد شد

طبق ادعای WinFuture، سرفیس لپ تاپ 4 در دو نسخه با پردازنده های اینتل و AMD فراوری خواهد شد. مدل هایی که از پردازنده AMD بهره می گیرند، به چیپ های سری 4000 موبایل رایزن که شامل Ryzen 5 4680U و Ryzen 7 4980U است مجهز خواهند شد.

البته این مدل ها پردازنده های پرچم دار AMD نیستند و مدتی قبل این کمپانی از سری رایزن 5000 موبایل رونمایی کرد. مدل های مجهز به پردازنده اینتل اما از آخرین نسل پردازنده های این شرکت، یعنی پردازنده های نسل یازدهمی Core i5-1145G7 و Core i7-1185G7 استفاده خواهند کرد.

به نظر می رسد به جز پردازنده ها، مایکروسافت تفاوت چندانی بین سرفیس لپ تاپ 3 و سرفیس لپ تاپ 4 قائل نشده است. در ادامه به برخی از مشخصاتی که در گزارش WinFuture به آن ها اشاره شده است می پردازیم؛

  • وجود دو مدل 13.5 و 15 اینچی که مشابه سرفیس لپ تاپ 3 است.
  • همه مدل ها به نسبت تصویر 3:2 مجهز خواهند بود.
  • حداکثر میزان حافظه رم 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است.
  • حداکثر میزان حافظه داخلی یک ترابایت در نظر گرفته شده است.

رزولوشن نمایشگر نسخه 13.5 اینچی سرفیس لپ تاپ 4 معادل 1504 × 2256 و رزولوشن نسخه 15 اینچی آن معادل 1664 × 2496 پیکسل خواهد بود. این میزان کیفیت دقیقا مشابه همانی است که در نسل قبل هم مشاهده شد. همچنین، مایکروسافت سال هاست نسبت تصویر 3:2 را به یک امضا برای محصولات خانواده سرفس تبدیل نموده است.

اگرچه سقف ظرفیت حافظه رم 32 گیگابایت اعلام شده، اما این میزان فقط برای مدل هایی در نظر گرفته شده که از پردازنده های اینتل بهره می برند. مدل های مجهز به پردازنده AMD نهایتا تا 16 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می نماید.

در بخش حافظه داخلی هم ظرفیت بالاتر به مدل های مجهز به پردازنده اینتل اختصاص دارد که تا یک ترابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می نمایند، اما مدل های مجهز به پردازنده های AMD حداکثر تا 512 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می نماید.

اگر اطلاعات فاش شده صحت داشته باشد، مایکروسافت در معرفی سرفیس لپ تاپ 4 هم سیاستی را در پیش می گیرد که بهار گذشته در فراوری و معرفی سرفیس لپ تاپ 3 اتخاذ نموده بود و تغییرات به چیزهای جزئی محدود خواهند بود.

البته نمی توان کاملا ناامیدانه به این نسل نگاه کرد و باید گفت که ارتقای چیپ های به کار رفته در سرفیس لپ تاپ 4 هم اتفاق کوچکی نیست. یکی از مهم ترین ایراداتی که به هر دو مدل 13.5 و 15 اینچی نسل قبل وارد بود، عمر باتری آن ها نسبت به رقبای موجود بود.

همچنین نسخه 15 اینچی در اجرای ویدیوهای با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همچنین انتقال محتوا مشکل جدی داشت که اگر پردازنده های جدید این مسائل را حل نموده باشند، یک موفقیت برای سرفیس لپ تاپ بعدی به شمار می آید.

بسیاری از کاربران مایکروسافت از طراحی خانواده سرفیس شکایتی ندارند و همین رضایت موجب شده تا مایکروسافت ریسک تغییر طراحی را نپذیرد. البته ردموندی ها باید این موضوع را هم در نظر بگیرند که لپ تاپ های پرچم دار امروزی ترندهای متفاوتی را دنبال می نمایند که برای موفقیت در بازار ضروری هستند و نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

کمپانی های عظیم و نام آشنا مانند اچ پی، دل، ایسوس و… مدت هاست لپ تاپ های رده بالای خود را با طراحی زیبا، حاشیه های حداقلی در اطراف نمایشگر و ضخامت و وزن کمتر راهی بازار می نمایند و کم کم این ترندها را به دنیای لپ تاپ های گیمینگ هم وارد نموده اند.

اگرچه طراحی سرفیس لپ تاپ ها همواره یکی از جذاب ترین ها بوده است، اما برای موفقیت باید مانند طراحی سری های محبوبی همچون اچ پی Spectre یا دل XPS دائما تکامل یابد و ایرادات آن در هر نسل به حداقل برسد. با توجه به بازار شلوغ لپ تاپ ها، اگر مایکروسافت زود دست به کار نگردد؛ ممکن است به راحتی بازنده این میدان گردد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1548

به "سرفیس لپ تاپ 4 در دو مدل با پردازنده AMD و اینتل معرفی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفیس لپ تاپ 4 در دو مدل با پردازنده AMD و اینتل معرفی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید