رعایت نکردن اصول مناسب سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان

به گزارش هولی، خبرنگاران/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: رعایت نکردن اصول مناسب سازی برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت و نابینا برخلاف مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان است.

رعایت نکردن اصول مناسب سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

محمد محمدی قیداری در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با اقدامات و فعالیت های دبیرخانه مناسب سازی در سه ماهه سوم امسال، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اجرا شده در این بخش که در راستای عملیاتی کردن اهداف تدوین شده در سند راهبردی مناسب سازی، انعقاد تفاهم نامه مشترک به نهادها و دستگاه های اجرایی و عمومی برای دسترس پذیری محیط و اماکن عمومی در جامعه بوده است.

وی شرح داد: پروژه کف سازی بازار با همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در دست اقدام است که امیدواریم در اجرای پروژه، اصول مناسب سازی برای استفاده افراد دارای معلولیت، رعایت شود؛ همچنین موانع موجود در پیاده راه سبزه میدان و در انتهای راستا ویژه نابینایان رفع شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: مسافرت با قطار به عنوان یکی از مناسب ترین وسیله های حمل و نقل به حساب می آید که خوشبختانه در راه آهن استان امکانات ویژه جهت جابه جایی معمولان و جانبازان اجرایی شده است.

محمدی گفت: رعایت نکردن اصول مناسب سازی برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت و نابینا برخلاف مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان بوده و شهرداری به عنوان یکی از اعضای ثابت جلسات ستاد مناسب سازی، موظف به رعایت اصول دسترس پذیری در اجرای همه پروژه های شهری و اصلاح معابر است.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی دستگاه های اجرایی ادارات بهزیستی، برق منطقه ای، مدیریت فرودگاه و امور اقتصاد و دارایی با شرایط خوب ارزیابی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 645

به "رعایت نکردن اصول مناسب سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت نکردن اصول مناسب سازی؛ خلاف قانون حمایت از حقوق معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید