راستش را بگو: کوله گرد هستی یا فلش پکر؟

به گزارش هولی، خبرنگاران: تا به حال در خصوص اصطلاح فلش پکر شنیده اید؟ این یک تغییر در سبک سفر های کوله گردی (بک پکر) است - و هانا میستر نویسنده خود را ناگهان در این شرایط یافت!

راستش را بگو: کوله گرد هستی یا فلش پکر؟

مترجم: هما حاصلی : تا به حال در خصوص اصطلاح فلش پکر(flashpacker)شنیده اید؟ این یک تغییر در سبک سفر های کوله گردی (بک پکر) است و هانا میستر -نویسنده کوله گرد- خود را ناگهان در این سبک سفر یافت!

او می گوید: 30 ساله بودم که متوجه شدم ناخواسته از بک پکر به فلش پکر تغییر نموده ام.

در حالی که برای یک سفر سه ماه و نیمه با همسرم آماده می شدم و 10 سال از سفرهای بک پکری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می گذشت ناگهان فکر ماندن در اتاقی بدون تهویه هوا باعث شد عرق کنم و از تصور دوش گرفتن با آب سرد لرزم بگیرد . می دانستم چیزی در من تغییر نموده است - اما نمی توانستم انگشت روی مورد معلومی بگذارم.

چند هفته بعد خود را در گواتمالا یافتیم و با دوستان تازهی که در یک سفر 10 ساعته اتوبوسی پیدا نموده بودیم، خداحافظی کردیم. وقتی آنها پرسیدند در کدام مسافرخانه اقامت داریم، اعتراف کردیم که این بار بعد از تجربه ناخوشایند اقامت در مسافرخانه ای با بچه مدرسه ای هایی که مدام استفراغ می کردند این بار هتل رزرو نموده ایم. از شنیدن این حرف همه جا خوردند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

تعریف فلش پکر

چهره های متعجب و پر از سوالشان من را خجالتزده کرد - و مرا به جستجوی هراسناک در گوگل واداشت تا بدانم چه بر سر من کوله گرد آمده؟ و من به اینجا رسیدم : تعریف فلش پکر: هر دو Flashpack HQ و Flashpacker Family برای تعریف اصطلاح flashpacker معتبر هستند ، نوعی نئولوژیسم که به نسخه ثروتمندتر بک پکری اشاره دارد. در تعریف آمده است:

فلش پکر کسی است که شجاعانه با یک کوله پشتی سفر می نماید، اما در عین حال راحتی، سبک زندگی و فناوری را همره خود نموده و در عین حال حس کاوش و ماجراجویی را حفظ می نماید.

تغییر سبک کوله گردی (بک پکر) به این معنی نیست که کوله پشتی خود را کنار بگذارید. یک چمدان شیک ممکن است شما را وسوسه کند، اما هیچ چیز نمی تواند جای راحتی و آزادی یک کوله پشتی را بگیرد. شما را در خیابان های باریک سنگ فرش شده ، پیاده روی های داغ و نفس گیر و بالا رفتن از پلکان طولانی همراهی می نماید و همواره مفید خواهد بود.

بودجه بیشتر = فرصت های بزرگتر

احتمالاً چند سالی است که کار می کنید، و این حق را به دست آورده اید که پس از یک پیاده روی طولانی، به جای نوشیدن آب گرم یک نوشیدنی دلچسب و خنک میل کنید - یا به جای سفر 15 ساعته با اتوبوس یک ساعته با هواپیما به مقصد برسید و در وقت خود صرفه جویی کنید . بالاخره وقت طلاست!

با افراد همفکر از همه نسل ها ارتباط برقرار کنید

خواهید دید که با افراد جالبی ملاقات خواهید کرد که مثل شما تمایل به کشف جهان را دارند. از ملاقات با یک زوج فرانسوی در گواتمالا که در دهه 60 زندگی خود خانه خود را فروخته بودند تا بقیه عمر خود را در سفر بگذرانند، تا آشنایی با یک تهیه کننده موسیقی بریتانیایی در مکزیک ، داستان های جذابی شنیدیم و دوستان وفاداری شدیم.

ازسفر با تکنولوژی استقبال کنید

آیا تمایلی به تازهترین گجت دارید؟ یا مترجم همراه؟ نمی توانید یک روز را بدون لپ تاپ خود بگذرانید؟ پس تعلل نکنید و آنها را به لیست سفر خود اضافه کنید. در حالی که سال ها پیش باید در صف کافی نت منتظر نوبت کامپیوتر باشید، اکنون می توانید قسمت بعدی سفر خود را برنامه ریزی کنید و آخرین ماجراجویی خود را لحظه به لحظه با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

به خود جرات بدهید تا چیز تازهی را امتحان کنید

چه در یک تور غذای خیابانی هند با همسفران مایه دار بچرخید، چه با پاراگلایدر از صخره ای بر فراز دریاچه آتیتلان، اکنون می توانید جهان را به روش های تازه و از ارتفاعات تازه کشف کنید. لذت ببرید!

اعتراف می کنم: مدتی طول کشید تا با عادات تازه سفر خود کنار بیایم. یک غرور و تهور در راه کوله گردی وجود دارد - تماشا جهان با بودجه کم، پوشیدن یک پیراهن برای پنجمین روز متوالی، شنیدن بوی جوراب در خوابگاه 10 تخته و دانستن اینکه در آن لحظه، بقیه هم مثل شما در همان سنگرهای بدبو هستند !

اما فلش پکر بودن به این معنی نیست که روحیه کنجکاو و ماجراجوی خود را از دست داده اید.

پس برو جلو! جهان را هر طور که راحتی کاوش کن ، در حالی که از راحتی خود لذت می برید - اما بدانید که قلبا کوله گرد خواهید بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2270

به "راستش را بگو: کوله گرد هستی یا فلش پکر؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "راستش را بگو: کوله گرد هستی یا فلش پکر؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستش را بگو: کوله گرد هستی یا فلش پکر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید