به یاری این هوش مصنوعی فیلم و سریال مورد علاقه تان را پیدا کنید

به گزارش هولی، برای دسترسی به امکانات سایت WatchThis.dev احتیاج به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت و تنها کافی است تا مستقیماً آدرس آن را در مرورگر کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود وارد کنید

به یاری این هوش مصنوعی فیلم و سریال مورد علاقه تان را پیدا کنید

سایت WatchThis.dev با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT می تواند اقدام به معرفی فیلم و سریال مطابق با سلیقه کاربران به آن ها کند.

سرویس چت بات ChatGPT، در طی ماه های اخیر توانسته است توجه بسیار زیادی را به سوی خود جلب کند و بسیاری از توسعه دهندگان هم از این محصول شرکت OpenAI به منظور ایجاد ابزار های جانبی استفاده نموده اند. سایت WatchThis.dev هم یکی از همین نمونه ها است که می تواند با استفاده از چت بات مذکور، اقدام به معرفی فیلم و مجموعه های تلویزیونی به وسیله هوش مصنوعی به کاربران می نماید و نحوه استفاده از آن در مطلب پیش رو شرح داده شده است.

چگونه از سرویس WatchThis.dev استفاده کنیم؟

برای دسترسی به امکانات سایت WatchThis.dev احتیاج به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت و تنها کافی است تا مستقیماً آدرس آن را در مرورگر کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود وارد کنید. صفحه اصلی این سایت از سه بخش تشکیل شده است که هرکدام از آن ها برای رسیدن به نتیجه ای دقیق تر استفاده می شوند.

اولین قسمت که یک منوی کشویی است؛ برای انتخاب نوع محتوا کاربرد دارد و شامل سه گزینه TV Show و Movie در کنار No Preference می گردد. اگر قصد دریافت پیشنهادات تنها از میان فیلم ها یا سریال های تلویزیونی را دارید، تنها دو گزینه اول را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت به سراغ گزینه سوم بروید تا هیچ گونه محدودیتی برای پیشنهاد عناوین به شما در نظر گرفته نگردد.

در مرحله بعدی باید به سراغ انتخاب ژانر (های) مورد علاقه خود بروید. وب سایت Watchthis.dev بیش از 50 ژانر را ارائه می نماید و کاربران می توانند با انتخاب ژانر های منتخب خود، فیلم های نزدیک به سلیقه خود را پیدا کنند. البته دقت داشته باشید که بهتر است ژانر های نزدیک به هم را انتخاب کنید تا نتیجه مطلوب تری را دریافت نمایید. بعلاوه می توانید هیچ کدام از ژانر های نمایش داده شده را هم انتخاب نکنید و از کادر شرحات برای توصیف فیلم مورد نظر بهره بگیرید.

در نهایت یک کادر در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید شرحات بیشتری درباره فیلم مورد انتظار خود وارد کنید. برای مثال می توانید به هوش مصنوعی بگویید اقدام به معرفی فیلم روی یک شبکه استریم خاص کند یا مجموعه تلویزیونی پیشنهادی چند فصل داشته باشد. از این بخش می توانید برای وارد کردن آثار دلخواه خود و یافتن سایر عناوین نزدیک به آن ها هم بهره بگیرید. در مثال پایین حتی ذکر شده است که نمره فیلم در IMDB باید حداقل 7 یا بالاتر باشد. در نهایت برای ایجاد فهرست روی کلید Curate My List در پایین صفحه کلیک کنید.

همانطور که در مثال بالا مشاهده کردید، از هوش مصنوعی خواسته شد تا فیلم هایی مشابه با آقای نوبادی و مرثیه ای بر یک رویا را که نمره آن ها در IMDB از حد مشخصی بالاتر است، برای ما نمایش دهد. در ادامه شاهد معرفی 5 فیلم خواهیم بود که اغلب آن ها شباهت زیادی به عناوین ذکر شده دارند. در میان فیلم های پیشنهاد شده، درخشش ابدی یک فکر پاک به دو فیلم قبلی، نزدیک تر است. بعلاوه تقریباً تمامی آن ها پایین چندان خوشی ندارند.

اگر می خواهید فیلم های تازهی در فهرست قرار بگیرند، تنها کافی است تا دوباره روی گزینه Curate My List کلیک کنید. البته معمولاً فهرست تازه دارای دو الی سه عنوان تکراری خواهد بود و در برخی موارد هم اگر توصیف دقیقی از آنچه می خواهید داشته باشید، همواره به نتیجه یکسانی خواهید رسید.

با دستکاری دستورات وارد شده در کادر شرحات می توانید نتایج کاملاً متفاوتی را دریافت کنید. بعلاوه امکان انتخاب بازیگران، کارگردان، تاریخ انتشار و موارد گوناگون دیگر هم در دسترس شما قرار خواهد داشت. در تصویر پایین می توانید مشاهده کنید که از هوش مصنوعی خواسته شده تا در کنار در نظر گرفتن نمره IMDB، امتیاز راتن تومیتوز آن ها را هم در قسمت شرحات فیلم ذکر کند.

در سرانجام باید ذکر کنیم که ایده سایت های معرفی فیلم چندان تازه نیست و عناوین محبوبی مثلل Flick Metrix از سال های دور تا به امروز در اختیار علاقه مندان قرار داشته اند؛ اما بهره گیری WatchThis.dev از هوش مصنوعی ChatGPT موجب شده است تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و کاربران راحت تر بتوانند فیلم مورد انتظار خود را در آن توصیف کنند.

شایان ذکر است که چت بات ChatGPT می تواند به صورت مستقیم هم برای معرفی فیلم و سریال های تلویزیونی مورد استفاده قرار بگیرد. هرچه جزئیات بیشتری در اختیار آن قرار دهید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. بعلاوه تعداد فیلم های معرفی شده به وسیله آن محدود به 5 عدد نخواهد بود و کاربران می توانند تعداد عناوین دلخواه را تنظیم کنند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2228

به "به یاری این هوش مصنوعی فیلم و سریال مورد علاقه تان را پیدا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به یاری این هوش مصنوعی فیلم و سریال مورد علاقه تان را پیدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید