با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید

به گزارش هولی، در اوایل دهه 1970 معمار روسی اوگنی استمو و مهندس الکساندر مارکلوف طرح هایی را برای ساختن یک ساختمان غیرمعمولی در مسکو مرکز کشور روسیه ارائه کردند که بعدها نام این ساختمان باگل هوس (Bagel House) انتخاب شد. این ساختمان به وسیله معمارانش به شکل حلقه ایی با ارتفاع 150 متر که داخل آن با فضاهای سبز و زمین های بازی تزئین شده است، طراحی شد. در این ساختمان با بیش از نهصد آپارتمان و یک حیات بزرگ، تمام خدمات و امکانات از جمله مغازه ، داروخانه، اتاق لباسشویی، استودیو و اداره پست وجود دارد. زمانی که اولین ساختمان سال 1972 در خیابان نِوژینسکایا در غرب مسکو تکمیل شد، مقامات این شهر چنان تحت تاثیر شکوه و زیبایی آن قرار گرفتند که برای ساخت خانه هایی مشابه در سراسر مسکو برنامه ریزی و اقدام کردند.

با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید

قیمت بلیط هواپیما مسکو

فهرست هتل های مسکو

بازی های المپیک تابستانی سال 1980 باید به وسیله اتحاد جماهیر شوروی برگزار می شد، بنابراین مسئولین شهر مسکو تصمیم گرفتند تا پنج خانه حلقوی شکل مشابه باگل هوس را به عنوان نماد این رویداد و حلقه های المپیک بسازند. دولت شوروی با توجه به طرح و معماری ساختمان اول، سال 1979 در خیابان دووژنکو ساختن خانه دوم را شروع کرد اما با اتمام آن ادامه این پروژه به علت فروپاشی اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی و هزینه های سنگینی که ساخت این خانه ها به همراه داشت متوقف شد.

از دیگر دلایل توقف این پروژه، مکان های پیشنهادی برای ساختن ساختمان ها بود به طوریکه فاصله زیاد آنها از هم مانع از نشان دادن ارتباطشان با حلقه های المپیک می شد، ولی حتی اگر مکان قرارگیری آنها نزدیک یکدیگر بود باز هم یک عابر پیاده هرگز نمی توانست ارتباط و معنای ترکیب حلقه ها را از سطح خیابان درک کند. امروزه خانه های دو ساختمان باگل هوس که هر کدام از آنها 9 طبقه و 20 ورودی دارند به عنوان منازل مسکونی مردمان شهر مسکو مورد استفاده قرار گرفته اند.

راهنمای سفر به روسیه

هزینه سفر به روسیه برای جام جهانی 2018

راهنمای سفر به مسکو - جام جهانی 2018 روسیه

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2188

به "با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید