بازی های ویدیویی تنها بخش سود ده کونامی بوده است

به گزارش هولی، از روزگاری که کونامی تعدادی از محبوب ترین مجموعه بازی های ویدیویی را خلق می کرد، مدت ها گذشته است. با این وجود، با نگاهی به گزارش اقتصادی کونامی به این نکته پی خواهیم برد که در این زمان هم همچنان بخش سرگرمی های دیجیتال کونامی تنها بخش سود ده کونامی نسبت به سال اقتصادی گذشته این شرکت ژاپنی بوده است.

بازی های ویدیویی تنها بخش سود ده کونامی بوده است

به تازگی شرکت کونامی گزارش اقتصادی این سه ماهه اخیر را منتشر نموده است که در آن نتایج جالب و عجیبی دیده می گردد. با توجه به این گزارش، درآمد کونامی به 191.9 میلیارد ین (1.8 میلیارد دلار) برای این 9 ماه اخیر که به دسامبر 2020 ختم می گردد، رسیده است. این آمار نشان از کاهش 0.6 درصدی نسبت به همین بازه در سال قبلی است.

با این حال، با نگاه به بخش سرگرمی های دیجیتال این شرکت، متوجه می شویم که این بخش عملکرد خوبی را از خود ثبت نموده است. درآمد این بخش در این بازه حدود 144.6 میلیارد ین (1.3 میلیارد دلار) بوده که در مقایسه با درآمد 108.7 میلیارد ینی (1.03 میلیارد دلاری) سال گذشته با رشد 33.1 درصدی همراه بوده است. این یعنی سود عملیاتی بخش با افزایش 75.3 درصدی روبرو بوده است و به 50.9 میلیارد ین (482.8 میلیون دلار) رسیده است.

بخش عمده ای از عملکرد بسیار خوب در بخش سرگرمی های دیجیتال به خاطر بازی موبایلی Professional Baseball Spirits A بوده است که به خصوص در گوشی های اندرویدی موفقیت عظیمی را برای کونامی به همراه داشته است. این بازی که سال جاری سالگرد 5 سالگیش را جشن گرفته، در کنار نسخه موبایلی بازی فوتبالی معروف کونامی یعنی eFootball Winning Eleven 2021 دو اثری بوده اند که توانستند بهترین عملنمودها را در میان آثار کونامی از خود ثبت نمایند. همچنین بر اساس گزارش کونامی، بازی Momotaro Dentetsu - Showa Heisei Reiwa mo Teiban که در نوامبر 2020 منتشر شده بود، توانسته تا ژانویه 2021 حدود 2.5 میلیون نسخه فروش داشته باشد.

برخلاف عملکرد بخش سرگرمی های دیجیتال کونامی، درآمد همه بخش های دیگر با کاهش همراه بوده است. بخش سرگرمی های تجاری با 31.7 درصد کاهش، بخش گیمینگ و سیستم ها با 48.8 درصد کاهش و بخش ورزشی این شرکت با 43.9 درصد کاهش نسبت به سال قبل روبرو شده است.

در ماه ژوئن 2020 شرکت کونامی بخش جدیدی را تأسیس کرد که به انتشار بازی هایی که از استودیوهایی غرب آمده یا برای آن ها ساخته شده، می پردازد. به نظر می رسد که با این روال نباید چندان به بازگشت کونامی به روزهای خوشش در صنعت بازی های ویدیویی امیدوار باشیم؛ زمانی که آن ها برخی از آثار تحسین شده عظیم صنعت را خلق می کردند. با این حال شایعه های زیادی درباره برگشت برخی از بازی های عظیم این شرکت از جمله سایلنت هیل و متال گیر سالید به گوش می خورد. شایعه هایی که در صورت تحقق صحیح آن ها، می تواند برای گیمر و به خصوص هواداران ای بازی های بسیار خوشایند باشد. در حال حاضر تنها بازی عظیم کونامی که هنوز عرضه آن ادامه دارد، مجموعه بازی PES است که البته این اثر هم سال قبل نسخه کاملا جدیدی نداشت. گویا فروش خوب بخش سرگرمی های دیجیتال و بخش بازی های موبایلی این شرکت برای مدیران آن خوشایند بوده اما افت در بقیه بخش ها این تلنگر را به آن ها وارد نموده باشد.

منبع: Gameindusstry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1511

به "بازی های ویدیویی تنها بخش سود ده کونامی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ویدیویی تنها بخش سود ده کونامی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید