کارگاه کمپین شهری اطلاع رسانی در شرایط خشکسالی در قزوین برگزار گردید

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، کارگاه کمپین شهری اطلاع رسانی با موضوع خشکسالی و بحران آب توسط مجمع دانشجویی جمعیت هلال احمر و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و شرکت آب منطقه ای روز دوشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

کارگاه کمپین شهری اطلاع رسانی در شرایط خشکسالی در قزوین برگزار گردید

دراین کارگاه دبیران و اعضای شورای اجرایی کانونهای دانشجویی هلال احمر استان درخصوص بحران آب برنامه هایی اجراکردند و موضوعات آموزشی در خصوص خشکسالی و پیشگیری از مصرف بی رویه آب توسط اساتید این حوزه آموزش داده شد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین دراین کارگاه آموزشی گفت:از آنجا که در کشور در حال تجربه مسائل جدی و بحران آب هستیم و با کمبود آب و خشکسالی های مکرر توأم با برداشت بیش از حد آب های سطحی و زیرزمینی مواجهیم لذا منابع آبی در شرایط بحرانی است که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی اضافه نمود: یکی از آثار وضعیت خشک شدن دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب ها، کاهش سطح آب های زیرزمینی، فرونشست زمین، تخریب کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان زایی و طوفان های گرد و غبار است که پیامدهای خسارت باری برای استان خواهد داشت.

آصفی توضیح داد: مجمع کانون دانشجویی جوانان هلال احمر در استان قزوین در راستای حمایت از سلامت و زندگی انسان ها به عنوان یکی از اهداف این جمعیت، اقدام به اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی در حوزه مبارزه با خشکسالی و پیشگیری از مصرف بی رویه آب نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام کرد:در راستای اجرای طرح پویش آب و پیشگیری از مصرف بی رویه این ماده حیاتی، اعضای کانونهای دانشجویی قزوین ضمن فراخوان عمومی در استان اقدام به برپایی پایگاههایی در شهر و اعزام افرادی برای آموزش به مدارس می نمایند.

آصفی گفت: آموزش و فرهنگ سازی از ارکان اساسی در امر پیشگیری است و در شرایطی که تامین آب با هزینه های زیادی صورت می گیرد باید برای جلوگیری از هدر رفت آن در بخش آموزش و فرهنگ سازی تمرکز کنیم و جدی باشیم.

آصفی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با بحران آب، کم آبی و خشکسالی با توجه به اهداف هلال احمر و شعار حمایت از زندگی و فعالیتهای عام المنفعه و بشردوستانه آمادگی کامل دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 88

به "کارگاه کمپین شهری اطلاع رسانی در شرایط خشکسالی در قزوین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه کمپین شهری اطلاع رسانی در شرایط خشکسالی در قزوین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید