چالش عجیب و حیرت انگیز یک طرفدار: 365 روز فوتبال

به گزارش هولی، مورتیمر یک طرفدار فوتبال در یک چالش حیرت انگیز 365 روز را با فوتبال سپری کرد.

چالش عجیب و حیرت انگیز یک طرفدار: 365 روز فوتبال

به گزارش خبرنگاران ، همیشه هواداران دوآتشه و سرسخت رفتارهای عجیبی دارند اما توماس مورتیمر چالشی را انجام داد که همه را حیرت زده نموده؛ یک مرد، 365 روز و فوتبال. مورتیمر چالش جالبی را که خود شروعگرش بود، انتها بعد از 365 روز به انتها رساند. او این چالش را بدون آن که خیلی از اتاق خوابش بیرون آید به انتها رساند. مورتیمر برای 365 روز، بدون وقفه فوتبال تماشا کرد تا نامش را در دنیا مطرح سازد. از بازی های لیگ برتر انگلیس و لالیگا گرفته تا دسته دوم آرژانتین، لیگ پرو و جام حذفی شیلی. توماس هر روز هر بازی ای را از هرکجای دنیا که ممکن بود، تماشا می کرد. و به لطف تکنولوژی روز، او این شانس را داشت تا هر روز با در دست داشتن یک کنترل و عوض کردن کانال، مسابقه ای برای تماشا داشته باشد.

داستان از آنجایی شروع شد که مورتیمر ششم سپتامبر 2017، توئیتی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و اذعان داشت می خواهد طی 365 روز آینده، هر روز حداقل یک مسابقه فوتبال زنده را تماشا کند. او این چالش را همان روز شروع کرد و بالاخره روز پنج شنبه ششم سپتامبر 2018، این چالش انتها یافت. مورتیمر برای یک سال، خیره به مانیتور یا صفحه گوشی و تبلتش بود، در اتاق خوابش، یا در سوپر مارکت یا مترو و هر جای دیگری.

مسابقه دانمارک مقابل اسلواکی آخرین بازی ای بود که این چالش را به انتها رساند. یک مسابقه عجیب برای حسن ختام به این چالش عجیب! چرا که به دلیل عدم توافق فدارسیون فوتبال دانمارک و اتحادیه بازیکنان حرفه ای این کشور، بازیکنان تیم ملی دانمارک در این مسابقه برای کشورشان به میدان نرفتند و در عوض برخی بازیکنان غیرحرفه ای فوتبال، راهی زمین مسابقه شدند.

بالاخره بعد از رد و بدل شدن 1051 گل و 23 مسابقه صفر-صفر، داستان این چالش مورتیمر انتها یافت و حالا او می خواهد مدتی را بدون فوتبال سپری کند. اما به مناسبت انتها این چالش، مرور صحبت های مورتیمر خواندنی است.

مورتیمر درباره چرایی این کار می گوید: در درجه اول خیلی ها از من می پرسند چرا این کار را انجام دادم! چنان که ممکن است حدس زده باشید، خودم هنوز جوابی برایش پیدا ننموده ام. شبیه به یک وسوسه بود. با دوستم صحبت می کردم و او این مساله را عنوان کرد که آیا ممکن است. من هم گفتم نمی دانم شاید ممکن باشد. در درجه اول فکر نمی کردم عملی باشد ولی بعد از آن که آن توئیت را فرستادم و شروع کردم، نمی خواستم متوقف شوم. البته بعضی اوقات بود که با خودم فکر می کردم چه فکر احمقانه ای نموده ام و برای چه این کار را می کنم. ولی هیچوقت به این منجر نشد که از انجامش منصرف شوم.

این هوادار سرسخت فوتبال درباره سختی این چالش عجیب گفت: من هر روز از ساعت 9 تا 5 کار می کنم و هفته ای 2-3 مرتبه هم فوتبال بازی می کنم. بنابراین بعضی شب ها بود که حتی تا ساعت 11-12 شب به خانه نمی رسیدم. در نتیجه مجبور بودم یک مسابقه رندوم را از آمریکای جنوبی تا ساعت 2 بامداد تماشا کنم. مسئله دیگر حضور در اجتماع و رفت و آمدها بود که به دلیل این چالش، مجبور شدم قید بعضی چیزها را بزنم.

بهترین و بدتیرین مسابقه ای که مورتیمر دیده، یک پاسخ جذاب دارد: بهترین مسابقه اسی که در این چالش دیدم، بی تردید بازی الوحده مقابل العین بود که 6-2 به سود العین انتها یافت. دو تیم برای قهرمانی در لیگ می جنگیدند، مسابقه ای که ال کلاسیکوی امارات خطاب می گردد. العین 20 دقیقه مانده به انتها بازی، یک یار بیشتر داشت و 2-0 جلو بود، طی دو دقیقه بازی 2-2 شد و پنج دقیقه بعد مسابقه 4-2 شد، در نهایت العین پیروز شد و در واقع راه قهرمانی را هموار کرد.

بدترین مسابقه ای را هم تماشا کردم، آنتورب و استانداردلیژ بلژیک بود. خیلی هم مسابقه مزخرفی نبود ولی بعد از 51 روز، بالاخره طلسم شکسته شد و یک مسابقه را دیدم که صفر-صفر شد. خیلی عصبانی بودم و بعد از مسابقه گفتم دیگر هیچوقت بازی های لیگ بلژیک را نمی بینم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 37

به "چالش عجیب و حیرت انگیز یک طرفدار: 365 روز فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش عجیب و حیرت انگیز یک طرفدار: 365 روز فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید