هجوم مأموران دادستانی کره جنوبی به کاخ ریاست جمهوری این کشور

به گزارش هولی، مأموران دادستانی سئول در جریان تحقیقات درباره پرونده گردآوری غیرقانونی اطلاعات شهروندان کره جنوبی، امروز کاخ آبی را مورد بازرسی قرار دادند.

هجوم مأموران دادستانی کره جنوبی به کاخ ریاست جمهوری این کشور

به گزارش، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مأموران دادستانی سئول در جریان تحقیقات درباره پرونده گردآوری غیرقانونی اطلاعات شهروندان کره جنوبی، امروز (چهارشنبه) کاخ آبی را که دفتر اجرایی و اقامتگاه رسمی رئیس جمهور این کشور در آن واقع است، مورد بازرسی قرار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، دادستانی ناحیه شرقی سئول اعلام نمود نمایندگان خود را به دفتر ریاست جمهوری فرستاده است تا از مدارکی که دال بر این اقدام غیرقانونی است، محافظت نمایند. طبق این گزارش، برخی از مقامات بلندپایه دولتی احتمالا در این ماجرا دست دارند. گزارش یونهاپ می افزاید تمرکز تفتیش مأموران دادستانی بر دفتر بازرسی ویژه در کاخ آبی بوده است.

کاخ آبی ضمن تأیید بازرسی مأموران دفتر دادستانی ناحیه شرق سئول، اعلام نمود این بازرسی در پی شکایت حزب آزادی (لیبرتی) کره انجام شده است. سخنگوی مطبوعاتی مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، ضمن اعلام این مطلب اضافه نمود کارکنان کاخ آبی با این مأموران همکاری کردند و همه اسناد درخواستی را در اختیار آنها قرار دادند؛ اما این افراد اجازه ورود به اقامتگاه رئیس جمهور را نداشتند.

سخنگوی کاخ آبی همچنین اضافه نمود چندین رایانه نیز جزء لوازمی است که به مأموران دادستانی سئول تحویل داده شده است.

تحقیقات درباره سوء استفاده برخی مقامات ارشد دولت کره جنوبی، از جمله رئیس کارکنان کاخ آبی از قدرت و گردآوری غیرقانونی اطلاعات شهروندان این کشور، پس از طرح شکایت ار سوی حزب آزادی کره شروع شد. کیم تائه وو، کارمند سابق دادستانی می گوید در زمان تصدی این سمت به طور غیرقانونی فعالیت های برخی شهروندان کره جنوبی از جمله اصحاب رسانه و کارمندان سابق دولتی را در زمان فعالیت آنها در کاخ آبی، تحت نظر داشته است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با رد این اتهامات، کیم تائه وو را به افشای اطلاعات طبقه بندی شده و همچنین زیر نظرگرفتن برخی شهروندان کره جنوبی به صورت غیرقانونی -و علی رغم هشدارهای مقامات مافوق وی- متهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 120

به "هجوم مأموران دادستانی کره جنوبی به کاخ ریاست جمهوری این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم مأموران دادستانی کره جنوبی به کاخ ریاست جمهوری این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید