ماجرای تحصن امروز دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان چیست؟

به گزارش هولی، شماری از دانشجویان دانشکده حفاظت و مرمت (ساختمان خانه سوکیاس) در مقابل دانشگاه هنر اصفهان به منظور شکایت علنی از مدیریت این دانشکده دست به تحصن زدند.

ماجرای تحصن امروز دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان چیست؟

یکی از دانشجویان متحصن در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران علت این تحصن را مسائل موجود با مدیریت دانشکده، نحوه انتخاب این مدیر و تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می نماید مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه دانشجویان در این تحصن تجدید نظر متولیان دانشگاه در مورد مدیریت این دانشکده است، افزود: بارها پیش از تحصن با مدیر دانشگاه در مورد این شخص و تصمیمات اشتباهش صحبت کردیم و خواهان برکناری و یا برطرف مسائلمان شده بودیم، اما با توجه به بی توجهی انجام گرفته، تصمیم به تحصن گرفتیم، تا شاید مقامات بالاتر و حتی وزارت علوم اقدامات لازم را در خصوص این موضوع را به عمل آورند.

این دانشجوی متحصن در ادامه به تشریح چند مشکل مدیریت فعلی پرداخت و گفت: در هر مراجعه به مدیریت و مطالبه خواسته هایمان با پاسخ محدودیت ایشان در انجام امور اجرایی روبرو شدیم و ایشان از زیر حل مسائل شانه خالی کردند. به عنوان مثال، مطالباتی همچون ارتقای سرعت سایت های کامپیوتری و احیای فضای سبز این دانشکده قدیمی که جنبه تاریخی و کهن دارد را تنها با پاسخ به مدیریت مرتبط نمی گردد پاسخ گفت.

وی در مورد اتاق شاه نشین دانشکده حفاظت و مرمت (ساختمان خانه سوکیاس) شرح داد: بنا بر طرحی، قرار بود این اتاق به موزه تبدیل گردد و کلاس های عمومی در آن تشکیل گردد، اما به بهانه هایی بی اساس و دروغ از جمله اینکه این اتاق تبدیل به آزمایشگاه شده بود و در معرض تخریب قرار داشت، این اتاق را به عنوان اتاق مدیریت در نظر گرفتند، این در حالی است که بنابر تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان، حدود دوازده سال پیش این اتاق به عنوان کارگاه نقاشی مورد استفاده قرار می گرفته و بعد از آن تبدیل به کارگاه هنری دیگری شده بود، اما خطر تخریب آن را تهدید نمی کرد.

این دانشجوی متحصن، عدم علاقه مندی اساتید قدیمی و معتبر این دانشکده با مدیریت فعلی را از دلایل دیگر این تحصن دانست و اضافه نمود: تعداد زیادی از اساتید، تمایلی ندارند تا زیر نظر این شخص به عنوان مدیر گروه مشغول به کار شوند.

دانشجوی دیگری که در این تحصن حضور داشت، گفت: شروع تصمیم به تحصن از آنجا شروع شد که یکی از اساتید این دانشکده که مدیر گروه آموزشی هم بودند با حفظ سمت ارتقا مقام پیدا کردند، حفظ سمت به این دلیل که اساتید حاضر در دانشکده، این سمت را زیر نظر مدیریت فعلی نمی پذیرند.

وی اضافه نمود گزینش این شخص به عنوان مدیریت در هاله ای از ابهام است و اساسا انتخاب ایشان در این سمت مناسب نبود.

رئیس دانشکده در مقام پاسخگویی در خصوص این تحصن در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، این موضوع را شیطنتی دانشجویی عنوان و اظهار کرد: این اتفاق گروهی و جناحی اتفاق افتاده و سئوالی نیست که جوابی برای آن نداشته باشیم، لیستی از پرسش ها به دست من رسیده که در تریبونی شفاهی به تشریح کامل مسائل برای دانشجویان خواهم پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 79

به "ماجرای تحصن امروز دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تحصن امروز دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید