علیرضا سمندر: در کاراته بانوان هیچ اتفاقی نمی افتد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد، تمام مدیران بازنشسته می شوند جز یک نفر!

به گزارش هولی، علیرضا سمندر، رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: در کاراته بانوان هیچ اتفاقی رخ نمی دهد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد.

علیرضا سمندر: در کاراته بانوان هیچ اتفاقی نمی افتد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد، تمام مدیران بازنشسته می شوند جز یک نفر!

علیرضا سمندر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص حضور مربی مرد در اردوی تیم ملی کاراته بانوان گفت: جامعه ما این موضوع را قبول نمی نماید، اما من اعتقاد دارم مربی مرد باید نظارت داشته باشد. این موضوع باید با هماهنگی وزارت ورزش باشد و اتفاقی که در اردوی شمال تیم ملی کاراته بانوان افتاد اگر با هماهنگی وزارت ورزش بود، به وجود نمی آمد.

وی در خصوص اینکه گفته می گردد دلیل عدم برگزاری مسابقات انتخابی در سه وزن تیم بانوان نبود کاراته کا در این اوزان است، گفت: کاراته کای خوب در همه اوزان داریم اما امیدوارم فقط آنها را ببینند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته با انتقاد از سکوت جامعه کاراته در مقابل برخی مسائل عنوان نمود: اکثر اعضای جامعه کاراته منتظر هستند دیگران صحبت نمایند. من هم به این نتیجه رسیدم که دیگر صحبت کردن فایده ای ندارد و به کار خودم مشغول باشم و مسائل را پیگیری نکنم. امروز تنها در دو وزن انتخابی برگزار می گردد و این اتفاق در آینده به کاراته ایران صدمه وارد خواهد نمود. باید در هر وزن حداقل 2 یا 3 بازیکن را داشته باشیم تا رقیب همدیگر باشند.

سمندر در خصوص بازنشستگی فرجی و احتمال قطع همکاری او با فدراسیون کاراته گفت: متاسفانه کاراته معضل بزرگی به نام تردد مدیران دارد که باعث شده صندلی مدیریتی درستی در فدراسیون آسیایی و جهانی نداشته باشد. موضوع عدم به کارگیری مدیران بازنشسته به تمام وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی اعلام شده و قانونی است که باید اجرا گردد. امیدوارم هر اتفاقی رخ می دهد به نفع کاراته ایران باشد.

وی در خصوص آینده کاراته ایران عنوان نمود: وزارت ورزش و جوانان چاره ای ندارد تا آینده کاراته را روشن کند، مگر اینکه اعتنا و چشمداشتی به مدال های کاراته در المپیک 2020 نداشته باشد. اگر وزارت ورزش چشمداشتی به مدال های کاراته دارد قطعا در خصوص رئیس بعدی این فدراسیون دخالت خواهد نمود. احتمال اینکه راهی برای حضور گزینه وزارت ورزش در انتخابات فراهم گردد وجود خواهد داشت اما اعتقاد دارم سرنوشت انتخابات را بچه های کاراته رقم خواهند زد.

سمندر گفت: اگر وزارت ورزش در انتخابات دخالت نکند بازنده خواهد بود و دست خالی مسابقات جهانی را ترک خواهد نمود. خیلی مسائل وجود دارد که علاقمند نیستم در خصوص آنها بیشتر صحبت کنم. باید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم و اعتقاد دارم پایگاه آشوری دبیر فدراسیون کاراته همچنان در وزارت ورزش خیلی مستحکم است و نباید به حرف هایی که می شنویم توجه کنیم. آشوری برای ریاست نمی تواند کاندیدا گردد و اگر می توانست قطعا نامزد می شد، اما نگاه کنید همه معترضان به حضور آشوری دیگر در کاراته حضور ندارند.

وی با انتقاد از شهرام هروی سرمربی تیم ملی گفت: هروی از نظر فنی و مدیریتی در حد و اندازه تیم ملی نیست و تنها با فدراسیون کاراته خوب کنار می آید و هر کسی را آنها بخواهند فیکس می نماید. این موضوع قطعا به کاراته ایران لطمه می زند. دلیل اینکه نمی خواهم با صراحت بیشتر صحبت کنم این است که برخی افراد جلوی آدم تا زانو خم می شوند اما پشت سر اراجیف می گویند. من از جامعه کاراته ناراحت هستم و حق این جامعه است که آشوری برای آنها رای جمع کند. چرا استان های ما هیچ کاره هستند و چیزی در این سال ها متوجه نشدند؟

رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: هیچ وقت کسانی که درد کاراته را می دانند و دلسوز این رشته هستند نمی توانند یک جا جمع شوند. این اتفاق باعث شده من خیلی جاها تنها بمانم. پسرم قربانی بعضی از اظهارنظرهای من شده است. فرجی تازه متوجه اتفاقات شده است. امیدوارم او به این زودی از فدراسیون جدا نگردد اما اگر از فدراسیون جدا شد مجددا کاراته روزهای سختی را پشت سر خواهد گذاشت. امیدوارم کسی بیاید که از خانواده کاراته باشد و این رشته را درک کند.

سمندر تاکید نمود: تا زمانی که چند نفر انگشت شمار می تواند دور هم برای کاراته تصمیم بگیرند و همه را متقاعد نمایند تا به گزینه مدنظر دوستان رای دهند کاراته سرپا نخواهد ایستاد. امکان ندارد بتوان یک نفر را متقاعد کرد که انتخابی در 2 وزن کار درستی نیست. مطمئن باشید صدا اعتراض ها به جایی نخواهد رسید و تنها کسانی که به من در کاراته وابسته باشند با صحبت هایم قلع و قمع خواهند شد.

وی در خصوص دخالت آشوری در زمان ریاست او عنوان نمود: خیلی وقت ها فکر می کردم نایب رئیس بانوان در فدراسیون حضور دارد اما بعد از مدتی معین شد که او کاره ای نیست. زمان من با حال حاضر تفاوت زیادی وجود داشت. در زمان من، عشرت شاه محمدی یار دیرینه آشوری نایب رئیس بانوان بود. او مطیع صد در صد آشوری بود. این موضوع را بعدها فهمیدم. در کاراته بانوان هیچ اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد. در زمان من نیز اینگونه بود اما تا حدودی کمتر و دلیل آن نیز ایستادن من جلوی خیلی از تصمیمات آشوری بود.

رئیس سابق فدراسیون کاراته در انتها به خبرنگاران گفت: آرزوی سربلندی کاراته را دارم و امیدوارم هیچ وقت این جامعه بزرگ از هم جدا نپاشد. تمام روسای فدراسیون ها کارمند هستند و یک روز بازنشسته خواهند شد و از این پست خواهند رفت جز یک نفر؛ آشوری بازنشستگی ندارد و همیشه هست. آشوری بیست و خرده ای سال است که در کاراته حضور دارد و باز هم حضور خواهد داشت. راضیه جلیل پور: چرا درباره حضور مربی مرد در تیم کاراته بانوان شفاف سازی نمی گردد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 70

به "علیرضا سمندر: در کاراته بانوان هیچ اتفاقی نمی افتد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد، تمام مدیران بازنشسته می شوند جز یک نفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا سمندر: در کاراته بانوان هیچ اتفاقی نمی افتد مگر اینکه آشوری نظر داده باشد، تمام مدیران بازنشسته می شوند جز یک نفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید