ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد، آنالیز مداخلات درمانی وشناختی در کنگره دانش اعتیاد

به گزارش هولی، مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش در دوازدهمین کنگره بین المللیدانش اعتیاد، گسترش فعالیت های تحقیقاتی و تخصصی در امر پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانبخشی معتادان را خواهان شد.

ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد، آنالیز مداخلات درمانی وشناختی در کنگره دانش اعتیاد

به گزار ش خبرنگاران، دکتر محمد تقی جغتایی، رییس دوازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در مراسم گشایش این همایش ملی و بین المللی اظهار کرد: معضل اعتیاد یک مشکل عمده در حوزه سلامت شناخته می گردد و برای مقابله با این پدیده باید فعالیت های علمی، تحقیقاتی در امر پیشگیری، درمان و توانبخشی گسترش یابد.

وی برگزاری کنگره بین المللی دانش اعتیاد را فرصتی مناسب برای تبادل تجارب و یافته ها در حوزه های مختلف در ارتباط با دانش اعتیاد یاد کرد و ارائه رویکرد سازنده در امر سیاست گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی را ضروری دانست.

دکتر جغتایی با اشاره به اینکه تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی در این همایش مورد آنالیز قرار می گیرد، اضافه نمود: عوارض شناختی اعتیاد و راه های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین المللی دانش اعتیاد است.

وی در این کنگره بین المللی که 10 تن از محققان و متخصصان رشته های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و استرالیا نیز شرکت دارند. اضافه نمود: کوشش می گردد بر اساس یافته های محققان، مکانیزم ها و روش های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان تدوین گردد و در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

دکتر حامد اختیاری، دبیر علمی این کنگره نیز در سخنانی پیشگیری از اعتیاد را یک امر حیاتی دانست و اتخاذ رویکردهای سازنده برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد را خواهان شد.

وی گفت: در این کنگره اساتید، صاحبنظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطوح ملی و بین المللی، نقطه نظرات و تجارب خود را در زمینه آخرین یافته های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور به اشتراک می گذارند.

در این مراسم به دانشمندان و محققان جوان در حوزه های مختلف بواسطه انجام فعالیت های تحقیقاتی و ارائه راهکارهای مفید در امر پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی شناختی مبتلایان به این معضل اجتماعی، دیپلم افتخار و جوایزی نیز اهدا شد.

این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی و اجرایی برگزار گردیده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، کنگره بین المللی دانش اعتیاد به مدت سه روز و تا شانزدهم شهریور ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 36

به "ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد، آنالیز مداخلات درمانی وشناختی در کنگره دانش اعتیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت گسترش تحقیقات در زمینه پیشگیری ازاعتیاد، آنالیز مداخلات درمانی وشناختی در کنگره دانش اعتیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید