تصحیح روش های آموزش در خانه های ریاضیات

به گزارش هولی، موسس اولین خانه ریاضیات ایران با بیان اینکه هدف خانه های ریاضیات، عمومی سازی ریاضی، تصحیح روش های آموزش ریاضی، انجام کارگروهی و کارهای بین رشته ای است، گفت: خانه های ریاضیات به هیچ وجه حق ندارند کلاس های تقویتی برای دروس مختلف برگزار نمایند.

تصحیح روش های آموزش در خانه های ریاضیات

دکتر علی رجالی در گفت وگو با خبرنگاران یکی از خط قرمزهای شورای خانه های ریاضیات را برگزاری کلاس های کنکور توسط خانه های ریاضیات معرفی کرد و اضافه کرد: بعد از اینکه تعدادی از خانه های ریاضیات در ایران تاسیس شد، شورای خانه های ریاضیات ایران شکل گرفت و وزارت علوم به این شورا اجازه داد که مجوز تشکیل و ادامه کار خانه های ریاضیات را صادر کند. شورای خانه های ریاضیات خط قرمزهایی دارد که یکی از آن ها برگزاری کلاس های کنکور است.

موسس خانه ریاضیات اصفهان با غلط پنداشتن این فرض که شرط موفقیت، رفتن به کلاس های کنکور است، گفت: اگر کسی مفهوم ریاضیات را به خوبی درک کرد، حتما در کنکور و زندگی هم موفق می گردد. این که کسی بگوید من حتما باید کلاس کنکور بروم تا در کنکور موفق شوم، این قطعا اشتباه است؛ خیلی ها را دیده ایم که بدون شرکت در کلاس ها توانسته اند در کنکور موفق شوند.

رجالی یکی دیگر از اهداف خانه های ریاضیات را آموزش جانبی دانست و گفت: هدف خانه های ریاضیات آموزش کلاسیک نیست. خانه های ریاضیات، دانش آموزان را از کودکی به یاری بازی و ریاضی با مفاهیم ریاضی آشنا می نمایند. بعد از آن هم در دبیرستان، دانش آموزان را با مفاهیم اساسی ریاضی آشنا می نمایند و به آن ها چگونه مطالعه کردن و چگونه تحقیق کردن را می آموزند. سپس فرصتی را فراهم می نمایند تا دانش آموزان با یاری همدیگر بتوانند حل مساله داشته باشند. اشکالی ندارد که خانه ریاضیات کلاس حل مساله برگزار کند. کلاس حل مساله بدین معنی که مسائلی را به دانش آموز بدهند تا خود دانش آموزان درباره آن مسائل فکر کند و آن ها را حل نماید؛ نه این که یک معلم بیاید برای دانش آموزان مساله حل نماید. این کار جزو وظایف خانه ریاضیات نیست.

وی در انتها درباره نظارت شورای خانه های ریاضیات بر فعالیت این مراکز گفت: هر خانه ریاضیاتی سه سال مجوز می گیرد که به صورت عضو پیوسته یا عضو وابسته فعالیت کند. اگر در طول این سه سال فعالیت خانه ریاضیاتی خارج از ضابطه اهداف خانه های ریاضیات باشد، برای دوره بعد به آن مجوز داده نمی گردد. درست است که ما قدرت اجرایی بستن خانه های ریاضیات را نداریم، اما می توانیم درصورت تخلف خانه های ریاضیات مجوز ادامه عضویت به آن ها ندهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 126

به "تصحیح روش های آموزش در خانه های ریاضیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصحیح روش های آموزش در خانه های ریاضیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید