ترامپ در اعمال سیاست یک جانبه گرایی منزوی مانده است

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، با کارلوس هاتیوا، سفیر و نماینده دائم اکوادور و رییس گروه 77 کشور در حال توسعه دیدار و درخصوص موضوعات مختلف، رایزنی کرد. در این دیدار، طرفین آخرین وضعیت روابط فیمابین، خصوصا همکاری های دو کشور در سطح سازمانهای بین المللی مستقر در وین و فعالیت های گروه 77 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ترامپ در اعمال سیاست یک جانبه گرایی منزوی مانده است

سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن اعلام آمادگی کشورمان جهت مساعدت و همکاری بیشتر با این گروه در جهت تحقق اهداف آن، بر نقش گروه 77 در هدایت صحیح فعالیت های سازمان های بین المللی، بویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان بین المللی توسعه صنعتی، و سازمان بین المللی مقابله با جرم و موادمخدر در جهت منافع کشورهای در حال توسعه و ایجاد توازن در تصمیمات این سازمان ها، تاکید کرد. غریب آبادی همچنین در این دیدار آخرین وضعیت برجام پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق را تشریح کرد و افزود: دولت ترامپ با خروج از برخی ترتیبات بین المللی و همچنین برجام، درصدد تحمیل یکجانبه گرایی و مقابله جدی با چندجانبه گرایی است، اما خوشبختانه در این سیاست خود کاملا منزوی و تنها مانده و جامعه بین المللی، در کنار ایران اقدامات یکجانبه این کشور را به چالش جدی کشانده است. سفیر کشورمان همچنین بر اهمیت تقویت ادبیات و اسناد سازمان های بین المللی درخصوص مقابله با اقدامات قهری یکجانبه و ضرورت تقویت چندجانبه گرایی و نقش مهمی که گروه 77 در این زمینه می تواند ایفاء کند، تاکید کرد. رئیس گروه 77 نیز در این دیدار، ضمن تمجید از نقش ایران در گروه 77 و بویژه اقدامات مهم آن به هنگام تصدی ریاست این گروه در سال گذشته، بر ضرورت فعالیت بیش‌تر این گروه در هماهنگی با کشورهای عضو تاکید کرد.

سفیر و نماینده دائم اکوادور موضع گروه 77و همچنین کشورش، اکوادور، در محکومیت اقدامات قهری یکجانبه را موضع اصولی خواند و بر ضرورت چندجانبه گرایی در عرصه بین المللی و مخالفت با یکجانبه گرایی تاکید کرد.

کارلوس هاتیوا ضمن حمایت از برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در جهت اجرای برجام، ابراز امیدواری کرد برجام در تمامی ابعاد آن و توسط تمامی طرف ها به خوبی اجراءِ شود

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 7

به "ترامپ در اعمال سیاست یک جانبه گرایی منزوی مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در اعمال سیاست یک جانبه گرایی منزوی مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید