4میلیارد دلار فاینانس چین در 3 ماه اخیر گشایش اعتبار شد

به گزارش هولی، خبرنگاران: رئیس اتاق مشترک ایران و چین از گشایش اعتبار 4میلیارد دلار فاینانس چین طی سه ماه اخیر اطلاع داد.

4میلیارد دلار فاینانس چین در 3 ماه اخیر گشایش اعتبار شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اسدالله عسگراولادی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سال 2014 روابط ایران و چین به مرز 52 میلیارد دلار می رسد، گفت: درصددیم در شروع برنامه ششم توسعه حجم تجارت خود را با طرف چینی به 60 میلیارد دلار برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته سطح مبادلات تجاری ایران و چین به 100 میلیارد دلار رسید، اضافه نمود: برای تحقق این موضوع بخش خصوصی وظیفه سنگینی دارد و باید کوشش زیادی را برای سرمایه گذاری های مشترک با طرف چینی انجام دهد.

عسگراولادی در رابطه با مسائل فاینانس چین که این روزها علی رغم تصویب به کندی انجام می گردد، نیز گفت: برای گشایش فاینانس ما با دو وجه روبه رو هستیم، نخست پروژه هایی که باید مورد تأیید قرار بگیرند و منابع ریالی خود را تأمین نمایند. در این میان بسیاری از کارخانه هایی که متقاضی دریافت فاینانس هستند امکان تأمین ریال خود را ندارند چرا که امکانات سیستم بانکی به اندازه ای نیست که بتواند در پروژه های مختلف 15 درصد از منابع ریالی فاینانس را تأمین کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین توضیح داد: در 2 ماه آینده امیدوارم مشکل فاینانس چین رفع شده و بتوانیم این موضوع را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در 3 ماه گذشته 4 میلیارد دلار از فاینانس چین گشایش اعتبار پیدا نموده است، گفت: تا سرانجام سال این رقم به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 558

به "4میلیارد دلار فاینانس چین در 3 ماه اخیر گشایش اعتبار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4میلیارد دلار فاینانس چین در 3 ماه اخیر گشایش اعتبار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید