یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد

به گزارش هولی، یک تبعه آمریکا که به عنوان پیمانکار طرف قرارداد ارتش این کشور در افغانستان حضور داشت در ولایت خوست واقع در شرق این کشور ربوده شد.

یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از نیوزویک، یک پیمانکار آمریکایی طرف قرارداد ارتش این کشور که در افغانستان حضور داشت توسط شبه نظامیان وابسته به طالبان ربوده شد.

مقامات آمریکایی که خواستند نام آن ها فاش نشود گفته اند که این تبعه آمریکایی مارک فرریش از ایالت ایلینویز بود که در ولایت خوست ربوده شد.

فرریش 57 ساله غواص سابق نیروی دریایی آمریکا و نیز مدیر اجرایی پشتیبانی لجستیک بین المللی از پیمانکاران طرف قرارداد دولت آمریکا است.

براساس این گزارش، این نظامی سابق آمریکایی در 10 سال گذشته به عنوان مهندس عمران در مناطق جنگی مختلف از جمله عراق و سودان حضور داشته و درباره قراردادهای لجستیکی به سازمان های دولتی و غیردولتی مشاوره می داد.

مقامات آمریکایی به نیوزویک گفتند که این پیمانکار آمریکایی از سال 2012 نیز بطور مرتب به افغانستان سفر می کرد.

باوجودی که هیچ گروهی هنوز مسئولیت ربودن این تبعه آمریکایی را نپذیرفته است اما مقامات آمریکایی طالبان را مسئول این اقدام می دانند.

چندی پیش نیز طالبان به ازای آزادی 3 نفر از زندانیانش از جمله انس حقانی برادر سراج الدین حقانی سرکرده شبکه حقانی و حافظ رشید برادر ملا نبی عمری دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل را آزاد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 784

به "یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید