گزارش رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور به میزبانی خبرنگاران

به گزارش هولی، گروه خبرنگاران، دوازدهم و سیزدهم اسفند 1397 میزبان کارآفرینان و مدیران صنایع کالاهای تند مصرف کشور(FMCG) در مرکز پردازش کالای خبرنگاران بود. این گردهمایی به منظور ایجاد ارتباط موثر با صاحبان این صنایع و تعامل سازنده میان صنایع FMCG و خبرنگاران به عنوان بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران، برگزار گردید.

گزارش رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور به میزبانی خبرنگاران

این رویداد با خوشامدگویی روزبه عباسی، مدیر FMCG خبرنگاران و ارائه توضیحاتی در خصوص این بخش که حدود چهار ماه پیش به گروه خبرنگاران اضافه شده است، آغاز شد. مدیر FMCG خبرنگاران، در خصوص تغییراتی که در آینده خرده فروشی کالاهای تند مصرف در کشور ما ایجاد خواهد شد، گفت: سوپرمارکت آنلاین خبرنگاران یا همان خبرنگاران فِرش با اضافه شدن محصولات غذایی تازه، به طور رسمی افتتاح شد. این سوپرمارکت امکان ارسال سه ساعته همه محصولات FMCG در تهران و کرج را فراهم می نماید. در چهار ماه گذشته خبرنگاران فِرش هم از نظر تنوع محصولات و هم از نظر کیفیت ارائه خدمات به مشتری، به بزرگترین سوپرمارکت کشور تبدیل شده است. در حال حاضر سوپر مارکت خبرنگاران با 12 هزار تنوع محصولی و 482 برند در گروه محصولات سوپرمارکتی، بزرگترین فروشگاه مواد غذایی و سایر محصولات سوپر مارکتی کشور است.

در ادامه این رویداد، ویدئویی در خصوص اهمیت تجارت الکترونیک در دنیا و آینده این حوزه در کشور نمایش داده شد. سپس سعید محمدی، مدیرعامل و هم بنیان گذار خبرنگاران، در خصوص اهداف خبرنگاران برای توسعه بخش FMCG و برنامه های آینده گروه خبرنگاران صحبت کرد. مدیرعامل خبرنگاران، چشم انداز این مجموعه را تبدیل شدن به مقصد نهایی خرید اینترنتی مطرح کرد و گفت: در راستای این هدف بخشی از محصولات مورد احتیاج سبد خرید مصرف نمایندگان در خبرنگاران موجود نبود و ایده راه اندازی خبرنگاران فِرش از همین جا آغاز شد. در واقع این محصولات احتیاج روزمره مصرف نمایندگان را تامین می نمایند. خبرنگاران در کوشش است تا با همکاری صنایع FMCG کشور، امکان حضور پررنگ و استفاده این برندها از ظرفیت های فضای آنلاین فراهم کند. همچنین خبرنگاران با توجه به احتیاج همه مشتریان خود، به دنبال ایجاد تجربه یکپارچه از خرید و تکرار مداوم تجربه خوشایند کاربران است. سعید محمدی حمایت از برندهای ایرانی را یکی مهم ترین اهداف گروه خبرنگاران دانست و بیان کرد که تمامی ظرفیت های ایجاد شده در اختیار برندهای صنایع غذایی کشور واقع شده است.

این رویداد با بازدید مدیران و صاحبان صنایع FMCG از مرکز پردازش کالای خبرنگاران، بزرگترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه، ادامه پیدا کرد. در این بازدید مهمانان از Inbound، Outbound و کارخانه محتوا بازدید کردند. در انتها هم سعید رحمانی، رئیس هیات مدیره گروه خبرنگاران، از کوشش بی وقفه مدیران خبرنگاران از ابتدای تاسیس تاکنون برای توسعه یک کسب وکار پیروز گفت و بر این نکته تاکید نمود که در خبرنگاران بدون حضور برندهای ایرانی، پیروزیت به دست نمی آید.

خبرنگاران، میزبان برترین برندهای FMCG در کشور

خبرنگاران در این رویداد افتخار میزبانی شرکت های بزرگ محصولات تند مصرف را داشت. صاحبان و مدیران شرکت های کاله، گلستان، میهن، صافولا، شکوفامنش، چی توز، تهران بوران، سازیبا، هنکل، نستله، دلپذیر، سن ایچ، ، گلپخش، پگاه، دراژه، بل روزانه، دنون لبنی، سان استار، اوجان، سحرخیز، چای دنیا، گرجی، رامک، مهرام، آماده لذیذ، گلرنگ، ، GSK، چای دبش، راسن درمان، چوپان، زرماکارون، شمس و یونیلیور مهمانان این رویداد بودند. در انتها این رویداد از صاحب نظران صنعت FMCG کشور خواستیم تا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با آینده همکاری این صنعت با حوزه تجارت الکترونیک مطرح نمایند.

محمدعلی باهری، بنیانگذار صنایع لبنی چوپان

من از دیدن این امکانات و تاسیسات مجهز که جوانان ایرانی با وجود تنگاناهای مالی ساخته اند، بسیار خوشحالم. این مرکز و این مجموعه می تواند بسیار پیروز و قابل مقایسه با شرکت های بزرگ دنیای در این حوزه باشد و حتی می تواند بسیار توانمندتر عمل کند. چرا که خبرنگاران در این مدت کوتاه بسیار پیروز عمل نموده است. من فکر می کنم خبرنگاران راه طولانی در پیش دارد، اما راه طولانی با شیب پرواز و پیروزیت. من اطمینان دارم این گروه، جوانان توانمند و خوش فکری دارد و با این زیرساخت مناسب، می تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد. به نظر من بهترین کار برای کسانی که وارد بیزنس های بزرگ می شوند درست کار کردن و صداقت است. شرکت چوپان در طول 22 سالی که در حال فراوری لبنیات است، هیچوقت افزودنی و نگهدارنده استفاده ننموده است و با وجود اندکی قیمت بالاتر هرگز حاضر به تقلب نشد و توصیه من به همه افرادی که به دنبال پیروزیت طولانی مدت در این حوزه هستند، همین است.

حمیدرضا منصوریان، مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی کاله

من این افتخار را داشتم که پیش از این از مرکز پردازش خبرنگاران دیدن کنم و از همان زمان ارتباط شرکت کاله با این مجموعه بیشتر شده است. احساس من این است که خبرنگاران با توجه به کلان داده هایی (Big data) که در اختیار دارد، می تواند استراتژی و برنامه ریزی برای برندها در این زمینه انجام دهد. در صنعت FMCG کالاهایی داریم که سهولت دسترسی و لذت خرید در آنها بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه مشتری خبرنگاران یک مشتری مدرن است، می تواند گروه هدف قسمتی از کالاهای تند مصرف قرار بگیرد که خبرنگاران خدمات آن را ارائه می دهد. من احساس می کنم پتانسیل خوبی برای این همکاری وجود دارد و هم باعث توسعه محصولات برندد در بخش های خاص حوزه FMCG می گردد و هم ترافیک این بخش ها را برای خبرنگاران بالا می برد. زنجیره تامین خبرنگاران فِرش با دیگر محصولات کاملا متفاوت است و فرایند تامین و ثبت سفارشات، تازگی محصولات و زنجیره سرد بسیار مهم است و باید به سرمایه گذاری در این حوزه ها اهمیت بالاتری داده گردد.

علی گرامی، از مدیران ارشد گروه گلستان

از دید من خبرنگاران با توجه به ابعاد بیزنسی که دارد انتخاب درستی برای وارد شدن به صنعت FMCG داشت. این کتگوری جدید به خصوص برای شرکت های جدید شبکه توزیع بزرگی ایجاد می نماید. خبرنگاران هم در حال افزایش نرخ سرمایه گذاری (capitalization rate) است و البته به دلیل ساختار عملیاتی لجستیک کشور کار سختی پیش رو دارد. در حوزه صنایع FMCG این کار در آینده می تواند در پایین آوردن هزینه ها تاثیرگذار باشد و کالاها را در رقابت بهتری به دست مصرف نماینده برساند.

مجید اکحوان، مدیرعامل شرکت پخش پگاه

به نظر من به عنوان یک مشتری قدیمی خبرنگاران و کسی که در صنعت FMCG فعالیت دارد، با توجه به اینکه در جامعه امروز وقت ارزشمند و فرصت کم است، خبرنگاران امکانات خوبی در اختیار مصرف نماینده قرار داده است. با وجود اطلاعات و توضیحات کامل هر محصول در پلتفرم خبرنگاران، مصرف نماینده با امکان مقایسه و انتخاب با نگاه بازتر به کالای مورد نظر دسترسی پیدا می نماید. وجود برندهای مختلف برای سلیقه های متفاوت در این پلتفرم هم دست مصرف نماینده را برای انتخاب باز می گذارد. من پیش از این بازدید هم می دانستم که پشت این پلتفرم باید لجستیک بسیار قوی وجود داشته باشد. در بازدید امروز هم سیستم لجستیک را کلاسه شده و کامپیوترایز دیدم. توسعه مکانیزه و استفاده از ربات ها در مرکز پردازش، قطعا آینده خوبی را برای این صنعت رقم خواهد زد. در خصوص کالاهای تند مصرف مساله اصلی هزینه های بسیار بالای نگهداری و لجستیک است که حتما خبرنگاران به این موضوع فکر نموده است و شاید قسمتی از این هزینه عملیات با افزایش قیمت برند جبران می گردد. با این حال اگر در رساندن کالا و خدمات به مشتری از تکنولوژی استفاده نگردد، امکان جبران هزینه عملیات بالا در این بخش وجود ندارد. در مجموع من آینده خوبی را برای خبرنگاران پیش بینی می کنم، احتمالا سهم بازار بیشتری خواهد گرفت و برگزاری چنین جلساتی به ارتباط بیشتر میان تامین نماینده ها و خبرنگاران یاری می نماید.

فرزاد سحرخیز، عضو هیات مدیره شرکت گروه سحرخیز

ما همواره از خبرنگاران به عنوان اولین پلتفرمی که فروش اینترنتی کالاها را آغاز کرد، یاد می کنیم و در ذهن همه این موضوع ماندگار شده است. اما بعد از دیدن مرکز پردازش خبرنگاران، فرایند پردازش و تحویل کالاها در این مجموعه را بسیار بزرگتر و فراتر از آنچه تا به حال شنیده و در پلتفرم خبرنگاران مشاهده نموده بودم، دیدم. امروز بازار آنلاین در کشور ما رو به رشد است و فرصت های مناسبی برای توسعه این بازار وجود دارد و ما هم به عنوان تامین نماینده بخشی از کالاهای تند مصرف پشتیبان این بازار خواهیم بود. موضوعی که ما در فروشگاه های زنجیره ای با آن روبه رو هستیم، رقابت و نگاه صرفا سودآور به تامین نماینده ها و کوشش برای داشتن سهم بیشتر در سود فروش کالاها است. اما خبرنگاران به عنوان اولین مجموعه ای که در فروش آنلاین پیشتاز است، تصویر مثبتی در ذهن مصرف نماینده دارد و امیدواریم که این کیفیت همچنان حفظ گردد.

کاتالین اسفریجا (Catalin Sfrija)، مدیرعامل شرکت هنکل (Henkel)

مرکز پردازش خبرنگاران بسیار بزرگ و مجهز است و من از خبرنگاران و افرادی که بنیانگذار این شرکت بوده اند، توقعی کمتر از این نداشتم. من اطمینان دارم که ما هم در این جهت با خبرنگاران همراه خواهیم بود و امروز اینجا جمع شده ایم که یک بار دیگر مارکت را آنگونه که شایسته مشتری است، تغییر دهیم و بهترین تجربه ها را برای مصرف نماینده ایجاد کنیم. پیشنهاد من به شما این است که هیچوقت خسته نشوید. بسیاری از افراد بعد از به دست آوردن چند پیروزیت، فکر می نمایند این دستاوردها برای پیروزیت کافی است، اما پیروزیت بزرگ در تداوم یک جهت به دست می آید.

دومینیک ماریون (Dominique Marion)، مدیرعامل شرکت دنون لبنی (Danone Dairy)

من از دیدن امکانات پیشرفته مرکز پردازش خبرنگاران، به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیروز در ایران شگفت زده شدم. قطعا وارد شدن به صنعت FMCG چالش بزرگی است، اما من اطمینان دارم که این مجموعه می تواند در این زمینه هم بسیار پیروز عمل کند. در شهری مثل تهران با ترافیک شهری سنگین، فروش آنلاین کالاهای تند مصرف که احتیاج روزمره مردم است، ایده بسیار خوبی است. اکنون زمان آن است که خبرنگاران ارتباط مصرف نماینده با خرید اینترنتی را تقویت کند و افراد را به خرید اینترنتی احتیاج روزمره و صرفه جویی در وقت تشویق کند. جمع شدن شرکت ها و صنایع FMCG ایران کنار یکدیگر می تواند آغاز خوبی برای یک فعالیت بزرگ در خبرنگاران باشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 162

به "گزارش رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور به میزبانی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رویداد تجارت الکترونیک و صنعت FMCG کشور به میزبانی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید